BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

De 4Cookz platen passen perfect bovenin het rooster systeem. Ze liggen er zelfs strakker tussen dan de standaard RVS roosters. 1 niveau lager past het helaas niet perfect, maar voor het rooster is dat geen probleem, de spleten vallen precies over haakje op de standaard:
Haha ik kwam 'toevallig' zojuist exact dit setje cast iron roosters tegen en vroeg me al af of ze zouden passen (adverteren met 47cm, terwijl Grizzly zegt 46cm). Maar dit ziet er keurig uit!
Snap alleen niet waarom de plancha 1 niveau lager niet past.. dat zou toch, in theorie, hetzelfde moeten zijn als de bovenste laag? Of is de diameter van het keramiek op dat punt al te krap? Niet dat het heel veel uitmaakt, werkt op bovenste level ook prima denk ik.

Niet zo gek bedacht inderdaad! Ik ben ook nog op zoek naar een mooi goedkoop alternatief voor een hele druipbak. Heb nu al wel 2 halve maan van de Lidl, die prima bevallen, maar bijvoorbeeld voor spareribs niet ideaal zijn.
Wil je dan eigenlijk de 'volle' 46cm bedekken met een druipbak? Keek ik ook naar, dan komt ie wel wat hoger te liggen (zal niet veel uitmaken verder denk ik). Deze 32cm was de grootste terracotta die ze hadden, vandaar eerst maar eens deze proberen :)
 
Snap alleen niet waarom de plancha 1 niveau lager niet past.. dat zou toch, in theorie, hetzelfde moeten zijn als de bovenste laag?
Het lijkt erop dat de rechtop staande spijlen niet helemaal haaks staan (een heel klein beetje schuin naar buiten lopen), 1mm smaller tov boven betekend al dat t niet past. Maar misschien lukt het al wel met een beetje kracht zetten, niet geprobeerd. Zal het nog wel eens proberen en hier delen.

Edit: op de onderste laag is het rooster er tussen te drukken, maar de boel komt dan wel op spanning te staan. Je rekt als het ware het RVS van de houder een beetje op. De "oorzaak" van het niet passen onderin is het vermoeden hierboven beschreven, alsook de buiging van de spijlen die iets ruimte innemen:
IMG_20210623_165608.jpg

IMG_20210623_165446.jpg


Wil je dan eigenlijk de 'volle' 46cm bedekken met een druipbak?
Nee, de omtrek van de hitteschilden. Ik meen dat dat ca. 36cm is. Zat zelf te denken aan een RVS dienblad of serveerschaal. Maar jouw oplossing is ook het proberen waard!
 
Laatst bewerkt:
Tot welke temperatuur heb je je GZG gestookt? Heb begrepen dat je pizza zo heet mogelijk moet bakken, 350 graden?

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Tot boven de 350 inderdaad. Ergens tussen de 350 en 400 gebleven. Bij het opstoken de topvent eraf, schuif onderin helemaal open. Rond de 300 graden je setup maken zodat de pizzasteen ook goed heet kan worden. Van de 2e pizza vond ik de bodem net wat lekkerder, de steen was daarbij heter.
 
Weer een berichtje, dit keer wat minder positief helaas. Met de pizzasessie van gister zijn zoals het lijkt wat banden of moeren verzet, waardoor de dome opeens een kleine overbeet heeft. Waarschijnlijk is de boel door de hitte uitgezet en verschoven. De vraag hoe op te lossen staat uit bij Grizzly (200fahrenheit). Ik vermoed de banden opnieuw stellen, hopelijk is dat een beetje te doen. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Nieuw hier op het forum! Heb mezelf al even voorgesteld in het voorstel topic :)

Heb ook een grizzly grills Large gekocht, deze nu 3x rustig ingebrand (1x 2 uur 125 graden, daarna naar 250, en 2x 2 uur 150 graden en daarna naar 250 graden)
Paar lekkere snacks gemaakt in die sessies, Moinkballs en Frikandel burnt ends.
Laatste had ik nog nooit gemaakt, de vrouw des huizes had er eerst niet zo'n trek in. Totdat ze de lucht vanaf de kamado rook.. Toen was ze ook verkocht :)

Nu wil ik binnenkort pizza's maken, kan ik hem nu (na het 3x inbranden) direct naar bijv 300 / 350 graden brengen, of moet ik nog een paar x tot 250 gaan?

WhatsApp Image 2021-06-25 at 10.29.12.jpeg


WhatsApp Image 2021-06-25 at 10.28.48.jpeg
 
Ze zeggen dat je hem na het inbranden zoals jij beschrijft hem gewoon moet kunnen gebruiken, ik heb hetzelfde gedaan en daarna pizza op 325 tot op heden geen scheuren oid.
 
Voor pizza is 240 tot 270 graden ook wel goed hoor 😋
 
Ze zeggen dat je hem na het inbranden zoals jij beschrijft hem gewoon moet kunnen gebruiken, ik heb hetzelfde gedaan en daarna pizza op 325 tot op heden geen scheuren oid.
Hier is ie de eerste 3 keer niet boven de 180-200 geweest, en gister vol gas voor hamburgers en worst. Ongeschonden uit de strijd!
 
Hier is ie de eerste 3 keer niet boven de 180-200 geweest, en gister vol gas voor hamburgers en worst. Ongeschonden uit de strijd!
Gisteren ook wat hamburgers, satestokjes en wat spek.
De grizzy was ook mooi snel aan. Ben er super blij mee :)
 
Nieuw op dit forum en bedankt voor het toelaten!
@Bert, ik zie je gietijzeren halve maan rooster van 4cookz. Heb jij een link van bol.com of blokker? Ik kan het rooster namelijk nergens vinden. Alleen plancha en dichte grillplaat.

Thanks in advance en mogen we mooi barbecue weer krijgen de komende dagen!
Groet, Mike
 
Heb jij een link van bol.com of blokker?
Mike,

Bij deze:
Bol.com
Blokker

Ik denk dat je deze zelf ook gevonden hebt. De titel en omschrijving zijn een beetje onduidelijk, maar Blokker webcare wist mij te vertellen dat het toch echt om 2 delen gaat, het rooster en de plaat. Staat ook enigszins omschreven in de productbeschrijving:
"Je krijgt 2 roosters; Eén rooster is een gewoon gietijzeren rooster, maar dan halfrond. De andere is aan één kant glad, aan de andere zijde is hij geribbeld, dus je kunt kiezen welke je gebruikt, afhankelijk van het doel van het braden. "
 
Mike,

Bij deze:
Bol.com
Blokker

Ik denk dat je deze zelf ook gevonden hebt. De titel en omschrijving zijn een beetje onduidelijk, maar Blokker webcare wist mij te vertellen dat het toch echt om 2 delen gaat, het rooster en de plaat. Staat ook enigszins omschreven in de productbeschrijving:
Ahh bedankt Bert!! Ik zie het inderdaad staan.. helemaal overheen gelezen.
Bedankt voor de verheldering en je snelle reactie!
 
2d7ff9361be757a456d812d6a073b611.jpg


Misschien een domme vraag, maar waar dient die draaiknop bij het scharnier voor?
 
tnx @kamphuisbert en @marijnhak . Ik had al zo'n vermoeden.. Zat eerst te denken om het deksel op een bepaalde stand vast te zetten. Maar daar blijft hij sowieso al staan :) Zal ze dus niet te strak aandraaien.
 
Vandaag zag ik toevallig dat er een stuk emaile van m'n deksel is afgebroken. Zo te zien, schuurt de ring er tegen aan.

Had m'n eerdere gebreken hier al eerder gedeeld, maar moest die nog steeds direct bij Grizzly Grills kenbaar maken. Dat heb ik gisteren gedaan. Eerder had ik het via de Welkoop gespeeld, maar die kregen Grizzly Grills ook slecht te pakken.

Daar is ook roest aan het onderstel bij gekomen.

Vandaag deze vervelende schade aan het deksel ook erbij vermeld.

De GZG kamado kookt prima, maar ik wordt toch wel een beetje nukkig door de gebreken aan deksel, binnenwerk, onderstel en nu ook nog de dekselring. Ding is 2 maanden oud.

Grizzly Grills kamt met ziekte bij het personeel waardoor reactie langer kan duren. Ik ben benieuwd.
e87da92fb654e97b69d6067da0a28727.jpg
46f01144325b066e521f629877dbf9b9.jpg
004aaf1495de0eb1c8e4165134975f06.jpg
9657c1db5dee74748ed29f495441942e.jpg
f482ffb9d4dde8098f965e48a0c58c20.jpg
37e1d5b62a1594117f1be3d22d02c454.jpg
81807a1b744b09cb93728e9382aa6fb9.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Ik kan helaas dezelfde mankementen ook bevestigen.. eerder al vermeld dat de deksel met een pizzasessie verzet is, blijkbaar heeft de band het keramiek daarbij ook beschadigd. De roestvorming op het onderstel heb ik op exact dezelfde plekken als MickGrill. Dat neigt toch naar een productiefout. Roestvorming na 2 maand zou niet moeten mogen.

Helaas ook de slechte ervaring met de klantenservice, ik wacht al 3 weken op een reactie op mijn vraag over het verzetten van het deksel.

Qua koken is het een heel mooi apparaat, steady op temperatuur te houden en fijn werken door de meegeleverde accessoires. De mankementen hebben helaas een negatieve invloed op de ervaring. Ik vraag me af hoelang deze kamado meegaat.. ik hoop lang!
 
Terug
Bovenaan Onderaan