Afgelopen weekend heb ik voor de eerste keer de gehaktmolen van mijn keukenmachine in gebruik genomen. Met het bij de sponsor bestelde grillworst pakket mijn eerste twee worsten gedraaid. Eerste indruk is lekker, maar er zit nog ruimte voor verbetering in. Wat me enorm tegenviel was het enorme verlies van vlees wat keer op keer in de molen achterblijft. Ik had precies 1kg kippedijen en uiteindelijk maar 850 gram worst. Ik denk dat ik bijna 1/5e heb moeten weggooien omdat het bleef steken in de molen en er met geen mogelijkheid meer doorheen kwam, het meeste met het vullen van de darm/zak. Zodra het buiten het bereik van de aanduwstok is, lijkt het of het ook niet meer wordt opgeduwd door de messen/gaten. Is dat normaal of werkt mijn (kenwood) molen niet goed?
Verder heb ik op het eind BBQ kruiden op de buitenkant gestrooid voor ik ging grillen. Dit blijft ook na het grillen een soort poedercoating. Ik wil volgende keer eens kijken of ik het bijvoorbeeld niet ergens in kan oplossen en dan de worst insmeren zodat het meer een (plak)laagje wordt.
Uiteraard nog wat foto's:
Verder heb ik op het eind BBQ kruiden op de buitenkant gestrooid voor ik ging grillen. Dit blijft ook na het grillen een soort poedercoating. Ik wil volgende keer eens kijken of ik het bijvoorbeeld niet ergens in kan oplossen en dan de worst insmeren zodat het meer een (plak)laagje wordt.
Uiteraard nog wat foto's: