Beef en Steak

Grillvriend voorgesteld

meateater

Tondelzoeker
Mijn naam is Dick – sinds mei trotse bezitter van een Grill Guru Large. Na menig kampvuurtje op een skottelbraai ben ik nu vol gas (of eigenlijk: vol rook) gegaan voor het echte werk: Low & Slow. Denk aan brisket, pulled pork en andere happen waarvoor je geduld moet hebben... én honger.

Overdag ben ik ICT'er, wat betekent dat ik heerlijk vanuit huis werk en zo nu en dan subtiel de barbecue laat smeulen tussen de Teams-meetings door. Want wie zegt dat thuiswerken saai is?

Kleine domper: m’n barbecue staat in de buitenlucht en is dus helaas niet regenproof. Dus ik wacht met aansteken totdat de zon zich laat zien – of in ieder geval niet verstoppertje speelt achter stortbuien.

Ik ben nog een groentje in de rookwereld, maar speur fanatiek het web af op zoek naar recepten, sauzen, rubs en geniale DIY-trucjes. Zo kwam ik ook op dit forum terecht – en dacht: waarom lurken als je ook mee kunt praten?

Kortom, ik meld me bij de club – met honger, nieuwsgierigheid, en een lichte obsessie voor vlees met een rookrandje.

Welkom Dick en veel plezier hier !

Mijn kamado staat ook in de buitenlucht maar ik heb een tweedehands parasol kunnen kopen die er naast staat en zolang het wat "normaal" regent, dus geen stortbui of niet te schuin dan gaat dat prima.

Welkom Dick!

Ben je wel van plan om een afdakje te maken voor je bbq plekje of is daar de ruimte / middelen niet voor?

Welkom Dick, mooi dat je zo werk en hobby kan combineren. Veel plezier hier!

Welkom! Voordeel van thuiswerken inderdaad, tussendoor mooi een paar ribben op de BBQ ;-)

Welkom Dick en veel plezier hier !

Mijn kamado staat ook in de buitenlucht maar ik heb een tweedehands parasol kunnen kopen die er naast staat en zolang het wat "normaal" regent, dus geen stortbui of niet te schuin dan gaat dat prima.
Welkom.

Parasol werkt hier ook prima. :D

Dat staat zeker op de planning, voor nu een tijdelijke oplossing denk ik. verwacht wel over een aantal jaar te verhuizen naar een ruimer stekkie :)
Zat zelf aan zoiets te denken https://amzn.eu/d/75eqhEg maar ben er nog niet helemaal uit wat praktisch is.

Ik heb dat ding ook al eens bekeken, weet niet meer of het op Amazon was maar kreeg erg slechte reviews, zou snel beginnen roesten en dak zou water doorlekken

Welkom Dick, leuke intro, veel plezier en inspiratie hier!

Welkom Dick, veel (leer)plezier hier. Ik leer ook veel hier door de berichten van anderen te lezen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoi Dick, leuke intro!
Welkom bij het Genootschap

Terug
Bovenaan Onderaan