BasBQ
Beef en Steak

Grill guru Classic compact: aanbiedingstip!

Geen idee of hij compleet is of niet, maar mijn broertje heeft hem besteld.
23 Mei kan hij worden opgehaald.  :D
 
nielss055 zei:
Geen idee of hij compleet is of niet, maar mijn broertje heeft hem besteld.
23 Mei kan hij worden opgehaald.  :D
Hmm. Kunt deze dus gewoon bestellen, dan ga ik ook even snel heen  :)
 
12dd8a9281d8381ec7fd24bf7522d61f.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Deze GG compact lijkt mij geweldig om als draagbare kamado te gebruiken naast mijn Primo, zeker voor deze AH prijs. De advertentie van AH geeft aan vanaf 20 mei, nu lees ik dat iemand hem al besteld heeft en op 23 mei kan worden afgehaald, enig idee hoe het nu zit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Disney05 zei:
Deze GG compact lijkt mij geweldig om als draagbare kamado te gebruiken naast mijn Primo, zeker voor deze AH prijs. De advertentie van AH geeft aan vanaf 20 mei, nu lees ik dat iemand hem al besteld heeft en op 23 mei kan worden afgehaald, enig idee hoe het nu zit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nou, ik denk wel dat de GGC idd "geweldig' is om naast je Primo (of welke grote variant kamado dan ook) te gebruiken, maar draagbaar...Nee. Ik als crossfitter, die toch regelmatig aan olympisch gewichtheffen doet, vind hem persoonlijk verre van draagbaar. En zonder lullig te willen doen, maar als ik naar jouw postuur kijk, ga jij hem ook niet draagbaar vinden. Dan is dat zwart koffertje op de achtergrond een stuk handiger.

Voor de heb is de GGC sws wel geweldig denk ik!

Mijn motto: Het aantal bbq's dat men dient te bezitten is Q+1 (Q=het aantal huidige bbq's in bezit).
 
Duidelijk verhaal over de draagbaarheid Joko, wat mijn postuur betreft, geen doorsnee BBQ grillmaster zeg maar

Graag sluit ik mij aan bij je fraaie quote


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Niet gezegd hebbende dat de doorsnee grillmaster postuur eigenaar die q w?l draagbaar vindt :)

Wel een gaaf ding voor erbij, ik zou hem ook wel willen (niet voor draagbaar ;) ), maar de handen gingen hier nog niet direct op elkaar bij de CEO....
 
Ik had de kans om de Bastard Compact te bewonderen en ik ga ervan uit dat de Guru ongeveer hetzelfde is. Wel verplaatsbaar vast wel maar draagbaar nou nee. Gaaf ding en behoorlijk groot nog. Denk voor erbij een goede optie. Maar geen alternatief voor het WGA tje bv. Maar voor deze prijs is het echt interessant vind ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
BGE en Primo hebben zich al bewezen. Prima spul. Ik zou persoonlijk voor BGEMM gaan. Op Marktplaats kijk ik dagelijks, maar tot nu toe geen succes. Velen vragen minimaal 700 Euro voor een tweedehandse. :(

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 
Wel ik geloof best dat er verschil is. Maar jij zoekt een 2e hands deze is nieuw voor 200! Vertel mij dan een waar het verschil zit die dit verschil in prijs waard is. Kortom heeft iemand ervaring?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
paulus1972 zei:
Wel ik geloof best dat er verschil is. Maar jij zoekt een 2e hands deze is nieuw voor 200! Vertel mij dan een waar het verschil zit die dit verschil in prijs waard is. Kortom heeft iemand ervaring?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik wil graag een BGEMM naast mijn PrimoXL. Een tweedehands is ook prima. ;) Velen hebben deze gekregen of hebben toch later behoefte voor een grote BGEL of BGEXL.

Waarom een BGEMM? Onderdelen altijd op voorraad, garantie: TOP.

Stel over 2 jaar gaat een onderdeel stuk... geen garantie geen onderdeel op voorraad. 200 Euro kwijt.. of toch wel 2 jaar van genoten. Het is en blijf een persoonlijke keuze.

Een stukje vlees op een Primo, BGE, Weber of eentje van 200 Euro zal even goed smaken. ;)

Mijn persoonlijke mening.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 
Wel ik heb altijd mijn saffire nog....!
Waarom zou grill guru niet meer bestaan? Zijn toch de boys die ook achter Basterd zitten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De MM is ook tweedehands tegenwoordig aan de prijs. Vorig jaar nog een nieuwe kunnen kopen voor ?600 in een warenhuis in K?ln, maar ja. Om dat ding helemaal naar ons hotel mee te slepen zag mn vrouw niet zitten (en terecht). Dus heb toen maar het gietzijzeren en de Egg Mates voor samen ?60 meegenomen...

On topic:
?200 is imho een prima prijs voor een kamado van dit formaat. Of het prijsverschil tussen een nieuwe GGC en een (tweedehands) MM het waard is, kan ik niet beoordelen. Als bezitter van een BGE L en een MM heb ik niets meer te wensen. Ik ben vier jaar geleden begonnen met een Weber OTP 47, waarna na drie sessies al een Auplex 23" kwam. Daarna nog gewerkt met twee verschillende BGE Mini's en ook een een Kamado Mini gewonnen. Daarover kan ik wel zeggen dat de kwaliteit van die Kamado Mini ver weg staat van de kwalititeit van de BGE Mini. Keramiek niet zo zeer op het oog, maar vooral het 'hang-en-sluit-werk'. En ook het kwaliteitsverschil tussen een Auplex en een BGE is groot en de garantie ook. Bij mij scheurde al snel de fire box en de importeur zegt doodleuk dat ik hem te heet heb gestookt. Alsof je een racefiets koopt waar je niet harder dan 30 km/u op mag rijden.

Maar goed, het prijsverschil is wel enorm idd. En zoals Spikey het al aangeeft, je vlees zal je er evengoed om smaken en dat kan ik sws bevestigen.
En mocht je ooit willen upgraden van een GG (en dat wil je waarschijnlijk...), dan kun je die GGC toch wel gauw voor de helft van dat aankoopbedrag weer slijten?
 
Voor ?200,- heb je een mooie instap naar het kamado BBQen. Voor veel mensen is het financieel lastig haalbaar. Of gewoon niet goed te praten thuis. Daarom is deze actie zo leuk.
Ga er niet elke dag pizza?s op maken. Of bij 400gr steaks grillen. En hij zal lang mee gaan. Ga er enigszins behouden mee om. En het hang en sluitwerk zal ook wel een langere tijd mee gaan. En ga eens op de site van BGE of KJ kijken wat de reserve onderdelen kosten. Mijn BGE L heb ik voorzien van een nieuw scharnier. Koste me ?189,- alleen al voor het onderdeel. Koop je bijna een kamado voor ;-).
In mijn ogen. Hij is ?100,- duurder dan een action kamado. Maar veel meer waar voor zn geld.
 
Die Action kamado is overigens wel een slag kleiner hoor. Daar kun je qua roosterformaat niet veel mee.
 
Dank heren dat is een mening waar ik wat mee kan. Ik begrijp goed dat ie niet groen is maar groene eitjes zijn mij echt veel te duur. Zeker ook de onderdelen enz. En pizza?s bak ik wel op Mn trouwe bruine monster. Mijn Saffire voldoet meer dan uitstekend die zal niet door een groen ei vervangen worden. Maar deze Guru lijkt mij handig voor erbij. Dacht al eens om Mn WGA erbij te zetten voor pak em beet een burgertje of zoiets. Om dan telkens je ?grote? Q te starten begin ik toch wat overdreven te vinden. Dus vandaar. Ga em maar gewoon bestellen schat ik in. Nog wel een plaatsje regelen . Als je niet handig bent(ik dus) regel je niet ff snel een buitenkeuken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
paulus1972 zei:
Dank heren dat is een mening waar ik wat mee kan. Ik begrijp goed dat ie niet groen is maar groene eitjes zijn mij echt veel te duur. Zeker ook onderdeken enz. En pizza?s bak ik wel op Mn trouwe bruine monster. Mijn Saffire voldoet meer dan uitstekend die zal niet door een groen ei vervangen worden. Maar deze Guru lijkt mij handig voor erbij. Dacht al eens om Mn WGA erbij te zetten voor pak em beet een burgertje of zoiets. Om dan telkens je ?grote? Q te starten begin ik toch wat overdreven te vinden. Dus vandaar. Ga em maar gewoon bestellen schat ik in. Nog wel een plaatsje regelen . Als je niet handig bent(ik dus) regel je niet ff snel een buitenkeuken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hier wordt hij ook besteld.  Precies de zelfde reden zoals jouw. En vrouwlief was snel overtuigd.  :)
 
Nou de mijne niet! Waar moet ie staan zegt ze. En je hebt de Saffire toch. Sta ik vandaag even snel een bavette te grillen zeg nou daarom dus dan hoeft dat hele ding niet aan maar gewoon een kleintje -zucht-


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik moet ook nog even een excuus vinden om naast m'n webertjes een eerste Kamado aan te schaffen. Heb 'm nog niet 'live' gezien dus eigenlijk wil ik dat eerst even afwachten.
 
Door de Albert Heijn actie heb ik een aantal van de Kamdo?s eens goed bekeken naast elkaar, volgens mij zijn ze allen exact hetzelfde allemaal 200 Fahrenheit als importeur ? (op de kleur en het merknaampje na en de garantie);

? https://www.harlembbq.nl/inferno-junior-kamado.html - 249,00 ? ? jaar garantie
? https://www.harlembbq.nl/grill-guru-classic-compact.html ? 349,00 - 5 jaar garantie (via AH straks 199 excl toebehoren)
? https://www.harlembbq.nl/...15-inch-kamado-groen.html - 299,00 - ? garantie
? https://www.welkoop.nl/wi...becue-grijs-33-cm_1219419 ? 399,00 ? 10 jaar garantie
? https://www.leenbakker.nl/tuin-en-buiten/barbecues/houtskoolbarbecues/patton-barbecue-kamado-grill-15-grijs - 319,00
? https://www.auplexkamado.nl/kamados-keramische-bbq-s/junior-kamados/ - 249,00 - 1 jaar garantie (bij de zwarte zie je gewoon het plaatje van de Inferno :) )

Allemaal uit de Auplex fabriek dus , enige ervaring hier met bovenstaande ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan