BasBQ
Beef en Steak

Griekse kippendij

kevin

Tondelzoeker
Berichten
22
Hallo allemaal!

Voor het eerst dat ik hier een gerechtje deel. Ik heb gisteren het gerecht: "Griekse kippedijen" gemaakt van BBQ Helden (https://bbq-helden.nl/recepten/griekse-kippedijen/)

Daarbij had ik wat tomaatjes en aardappeltjes. Ik heb alleen de marinade 24 uur laten inwerken in plaats van 3, en een handje rookhout ingepakt in alu folie, gaatjes erin, en op de kolen erbij gegooid (beuken/eiken melange).
Ook heb ik de kippendij opgerold en ingebonden in plaats van op een spies.

Genoeg gepraat! Hier de foto's!

griekse-kip-1.png


griekse-kip-2.png


griekse-kip-3.png


griekse-kip-4.png


griekse-kip-5.png


griekse-kip-6.png


De kippendij kreeg had een mooie kleur door de rook, en het was een mooie milde toegevoegde rooksmaak. Ook had hij een mooie zachtroze rookring bij het doorsnijden!
Daar heb ik helaas alleen geen foto van, de volgende keer zal ik hem even doorsnijden op een snijplank voor een mooie foto. Herhaling van dit recept gaat zeker volgen!

Tot ziens!
 
Tsoo super mooi gaan we ook eens op de griekse lijst zetten :)
 
lijkt me erg lekker
 
Lust ik wel!
 
dat ziet er heerlijk uit
 
Wow, wat een berichtjes. Dank jullie wel voor de complimenten! Op naar de volgende sessie
 
Lekker hoor!
 
Leuke en complete maaltijd zo. Hoelang hebben de tomaten erop gelegen? Minuut of 10 gok ik zo. En hoelang de aardappeltjes?
Ga deze zeker eens maken.
 
Staat op de lijst :)
 
Het geheel heeft er uiteindelijk wat langer opgelegen ivm de aarappeltjes om ze beter te krijgen en de kip meer te kunnen roken. De kip heb ik dus langer op 65 graden laten liggen voordat ik ging afgrillen, gelukkig veranderde dit niets voor de sappigheid.

De kip heeft totaal 45 min gelegen, net zoals de aardappeltjes (aardappeltjes gingen na 20 min koude zone op de hetere zone)
De tomaten hebben ongeveer 20 minuten gelegen.

De tomaten maken wij eigelijk altijd, mooie grotere cherry/roma tomaatjes, even insnijden en vervolgens een bakje maken van alu folie.

Besprenkel de tomaten met extra vierge olijfolie, peper, zout, en italiaanse kruiden. Na 20 minuten op 200 graden (direct, wanneer het in een zelf gemaakt alu bakje zit) zijn ze helemaal mooi zacht, sappig en super van smaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan