BasBQ
Beef en Steak

Goedmaak ribbels

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Na de sessie van gister had ik wat goed te maken in huize Structor, de 'hete' kip van gister was mijn jongste dochter nog niet vergeten. Dus hop te samen aan de slag gegaan. Ik besloot een tweetal batches klaar te maken, eentje naar idee van Roland78's zoete ribbels. En eentje die iets meer pit mocht hebben, maar na gister wilde ik natuurlijk niet overdrijven  ::).

Dus hoplidop mijn jongste dochter aan het werk gezet met de rubs en daar moet je wel serieus bij kijken ;).

20130812-_MG_9578.jpg


Vervolgens de Q klaar gemaakt en de ribs met een 3-1.5-0.45 sessie gemaakt. De 3 en de 1.5 zijn even niet gebeurd, omdat ik bezig was met huishoudelijke taken terwijl mijn controller de wacht hield. Maar voor de glaze sessie heb ik wel even foto's gemaakt van de 'spicy variant':

20130812-_MG_9584.jpg


En op het eind lagen ze er zo bij:

20130812-_MG_9588.jpg


Van het eten der ribs zijn geen foto's gemaakt, maar de dames hadden grote clowns monden en mijn kleinste liet een tevreden nom-nom geluid horen. Ik denk dat ik mag concluderen dat de goedmaak ribbels goed ontvangen zijn ;).
 
Het is toch mooi dat je op deze manier weer de vrede in huize structor hebt kunnen herstellen.

Ribs zien er geweldig uit trouwens.
 
Mooie sessie Emiel...ik zie dat je dezelfde tijden hebt aangehouden als ik gisteren deed 3-1.5-0,45  :)
Voor deze dikte ribbels prima tijden.
 
En als de dames blij zijn, is het leven een heel stuk makkelijker. Goed gedaan dus ;)
 
Zo Emiel, dus je mag blijven!! :p
 
Dominique zei:
En als de dames blij zijn, is het leven een heel stuk makkelijker. Goed gedaan dus ;)

O ja je SBR4-clone is lekker, ik heb hem ietsje veranderd (ananas jam is hier niet te krijgen, melasse vervangen door stroop (ik dacht dat ik nog had niet dus  :-[), geen agave siroop en glucosestroop dat had ik mijn enthousiasme even gemist  ;D)

MarBQ zei:
Zo Emiel, dus je mag blijven!! :p
Ja, gelukkig wel ik krijg nooit weer zo'n harem ;)
 
structor zei:
Dominique zei:
En als de dames blij zijn, is het leven een heel stuk makkelijker. Goed gedaan dus ;)

O ja je SBR4-clone is lekker, ik heb hem ietsje veranderd (ananas jam is hier niet te krijgen, melasse vervangen door stroop (ik dacht dat ik nog had niet dus  :-[), geen agave siroop en glucosestroop dat had ik mijn enthousiasme even gemist  ;D)
Dus het enige wat je wel goed had was het water ofzo??? Echt, schiet me neer, ik ga de hele nacht liggen brullen van de lach!
Wat had je dan voor de annanasjam genomen, bijvoorbeeld?
 
Dominique zei:
Dus het enige wat je wel goed had was het water ofzo??? Echt, schiet me neer, ik ga de hele nacht liggen brullen van de lach!
Wat had je dan voor de annanasjam genomen, bijvoorbeeld?

Nou ja zeg het water en de ketchup is toch zeker gelukt ;)

Even serieus, afwijkingen:
ananasjam =>aarbeienjam
molasse => stroop (bijna nog appelstroop)
agavesiroop => niets
glucosestroop => niets

Natuurlijk niet zeven, ik hou wel van stukjes. Maar het eind had ik weer helemaal goed gedaan de appelazijn. Dus al met al voor iemand die zich nooit aan een recept kan houden, maar 5 afwijkingen van het recept dat valt in het niets bij mijn afwijkingen :D

 
Vooruit. Maar aardbei geeft wel echt een andere smaak, de stroop is prima, had je extra zout kunnen toevoegen.
Agave is maar heel weinig, en vooral voor de glans, net als de glocosestroop, dus daar had je bijvoorbeeld honing kunnen doen, voor de extra zoete smaak.

En wat voor gehucht woon je dan, geen anananasjam????  Oost-Groningen of zoiets? Je hebt vast niet goed gezocht in de supermarket!
 
Dominique zei:
Vooruit. Maar aardbei geeft wel echt een andere smaak, de stroop is prima, had je extra zout kunnen toevoegen.
Agave is maar heel weinig, en vooral voor de glans, net als de glocosestroop, dus daar had je bijvoorbeeld honing kunnen doen, voor de extra zoete smaak.

En wat voor gehucht woon je dan, geen anananasjam????  Oost-Groningen of zoiets? Je hebt vast niet goed gezocht in de supermarket!
In Drenthe smaken de aardbeien net als ananas  ::), maar serieus geen ananasjam in de AH-XL hierzo, eerst gekeken (ik kan niet zoeken, ik zal je voor zijn ;)), toen appie gebruikt en toen nog gevraagd. Naja ik denk maar zo, bij ons zijn er geen files ;).
 
Gewoon ananassap inkoken tot de helft en geen water toevoegen aan de saus, blijft het ook dikker van! Als de saus te dik wordt gewoon nog meer sap toevoegen.

 
Mooie glimmende ribbels en aansluitende discussie  ;)
 
Ribben zien er goed uit. En fijn is dat als je je kinderen al zo vroeg enthousiast kunt maken voor het bbq'en.
 
dat heb je netjes goedgemaakt zeg :)
 
ziet er lekker uit, en goede tip ook (ja maar, het is niet erg dat ik-een-deuk-in-je-auto-heb-gereden/het-bier-op-is/ik-de-laatste-zelfgemaakte-single-malt(-fudge)-opgemaakt-heb want kijk , hierrrrrrrrr zijn de GOEDMAAK RIBBELS!!!! *applaus-ende-gejuich* ; )

ik ga ook maar eens op zoek naar een dergelijk formaat ribben en dan die tijden uitproberen... ook als er niks goed te maken valt, want het ziet er lekker uit.
 
Zien er weer lekker uit Emiel :D
Goed bezig deze week man!
 
Terug
Bovenaan Onderaan