BasBQ
Beef en Steak

Goede Keukenmachine ?

Poetsertje, bedankt voor dit mooie alternatief.

Weet iemand of de Kenwood en de Kitchenaid motoren hebben die net als de Magimix niet kunnen doorbranden?
 
Nosmo zei:
Wat bent u streng vandaag juf Dominique! ;)

Ik denk dat je eigenlijk twee apparaten nodig hebt, een om te kneden en mixen, en een om te hakken,snijden,raspen en om milkshakes te maken.
Wordt wel erg vol zo op het aanrecht met al die apparaten, dus voorlopig kneed ik maar met de hand!
Ik denk dat het daar uiteindelijk op neer zou komen, 2 machines als je het beste wil bereiken. En streng? Ik ben altijd streng, Piet ;).
Nee, ik was oprecht in mijn vraag hoe een en ander zo stellig gezegd kon worden, tenminste dat was mijn intentie.
 
Poetsertje zei:
oh, maar daar weet ik het antwoord al op.

Deze machine is natuurlijk nooit te vergelijken met een Kitchenaid van 1000 euro.
Dat zou ook diefstal zijn als dat wel zo was.

Maar vergeleken met de basis machine komt hij toch dicht in de buurt.

KitchenAid 5KSM150PS  +/- 550 euro

?Vermogen: 300 Watt
?Toeren per minuut: 58 - 220
?Max. deegcapaciteit: 1,2 kg

Kenwood KMIX +/- 270 euro

?Vermogen: 500 Watt
?Toeren per minuut: variabel
?Max. deegcapaciteit: 1,3 kg

Maar ik wilde alleen mijn ervaring met de KMIX geven.
En ik krijg nu erg het gevoel dat ik ter verantwoording word geroepen.
Dat idee snap ik niet goed.
Dus nogmaals, doe wat je wil met deze info.
Dit was de achtergrond waarom wij dit besloten hebben.
Daar laat ik het verder bij.


Het is zeker niet de bedoeling om jou ter verantwoording te roepen, ik ben oprecht in mijn vraag hoe jij tot jouw verklaring komt dat de een niet onder zou doen voor de ander. Ik durf dat over mijn magimix zeker niet zo stellig te zeggen, dus dacht dat jij inside info had, die wij niet kennen. Maar dat is dan niet duidelijk overgekomen.
 
tot zover iedereen alvast bedankt voor de input, en nog even een aanvulling. Zoals ik al aangaf is alle info welkom, ook als je een apparaat /merk niet zou aanraden.
ik stap hier blanco in met de gedachte dat een goede machine best wat eurie zal gaan kosten. Wat ik wil voorkomen is een apparaat aanschaffen voor zeg pakweg 500 euro om hier op het forum te ervaren dat je voor 100 euro meer een veel betere machine kan krijgen ! (ff uit de losse pols)
Kneden is mijn grootste gemis tot nu toe aangezien mijn simpele (doch prima) moulinexje hier totaal niet in voorziet.
Tevens vind ik een kom met motordoorvoering en passtuk voor deksels tbv raspen/schillen niks. Deze heeft de moulinex nu ook maar ik vind dit niet gemakkelijk zeker niet met meerdere soorten groenten en/of vocht. (bijv Coleslaw)
Snijden en hakken doe ik veel met de hand en ik mis niet echt een machine hierin, Als het wel kan helemaal top !
Als ik het goed heb beschikken de robotarm machines (zo noem ik de populaire Kitchenaid/Kenwood machines maar ff) over extra assen waar je dan hulpstukken aan kan koppelen is dit correct en werkt dit een beetje ?

Hopelijk nu wat beter uitgelegd,  en geen ruzie maken want daar is het hier veel te gezellig voor !!    :( :p :p :p
 
Poetsertje zei:
En ik krijg nu erg het gevoel dat ik ter verantwoording word geroepen.
Dat idee snap ik niet goed.
Dus nogmaals, doe wat je wil met deze info.
Dit was de achtergrond waarom wij dit besloten hebben.
Daar laat ik het verder bij.

Ik hoop niet dat je die indruk door mij hebt gekregen! Ik vind de KA ook duur, maar eigenlijk ben ik er pissig op omdat dezelfde modellen in de VS voor 200 tot 250 euro goedkoper zijn. Ik weet dat de Artisan modellen een ijzeren binnenwerk hebben en dus een stuk beter zwaar deeg e.d. aankunnen. Het was dan ook geen aanval op je maar gewoon een oprechte vraag of je zwaar deeg had gemaakt en hoe je KW zich daarbij hield.
Dat Domi andere vragen/twijfels heeft is gewoon toeval. Misschien heb je het idee dat we je in de mangel nemen maar dat is niet zo hoor!

Spiffs heeft sinds kort ook zo'n mixer, ben ook reuze benieuwd wat zijn ervaringen er mee zijn en of hij hem al eens tot de grens heeft laten gaan :D

@Boldeagle, yep, bij de KA's kun je van alles koppelen, pastamachine, ijsmaker, vleesmolen etc. De kenwood heeft ook de vleemolen en pasta opzet, geen idee of je er ijs mee kunt maken.
 
wij hebben ook een kenwood keukenmachine.
Zijn er erg tevreden mee en ik ben er ook enthousiast over.
Er zitten ook allerlei hulpstukken bij, zoals oa een gehaktmolen.
Als ik hem gebruik spaar ik hem ook niet en ga er gewoon vanuit dat ie doet wat ik ervan verlang, hij heeft me tot nu toe nog niet teleurgesteld.

IMG-20121119-00516.jpg


IMG-20121119-00517.jpg
 
@Dominique en Noskos.

Ik begrijp het al weer wat beter.  8)

En nee, eerst internetwijsheid en nu een half jaar praktijk ervaring
Maar geen inside info helaas.

Op de Kmix zit ook een uitgaande as waar iets van 6-8 opzetstukken op kunnen
(google is your friend)
Dat vond ik al zo super aan de KA.
Dus vandaar dat ik zo in mijn nopjes was dat die Kmix dat ook heeft.
 
Ik heb dezelfde Magimix als Dominique... gebruikt, van Marktplaats. Prima ding, en mooi compact op het kleine aanrecht.
Maar ik zie mezelf er geen zwaar deeg in maken, of nougat of zo.
Ik scan Marktplaats onregelmatig of "m'n KitchenAid" niet voorbijkomt, maar dat is nog niet gelukt... Ik ben schijnbaar niet de enige...

Eerlijk gezegd denk ik dat de Kenwood machines prima zullen zijn, en mogelijk objectief meer value-for-money bieden ook. Maar toch, voor mij...ik ben errug subjectief...
Op dit forum zijn er denk ik meer leden met een Weber dan met een Outdoorchef, maar dat wil niet zeggen dat Weber dus de beste keus is.
Maak je lijstje met nodig, nuttig, aangenaam, doe dan vergelijkend warenonderzoek.. en gebruik de juiste argumenten om jezelf te overtuigen tot de goede aankoop...
 
Of de duvel er mee speelt, vanaf as donderdag in de aanbieding tot en met maandag 10 december
88B84C67-A4E8-4090-BD57-7D4B11C17CA2-6256-000005518DD79C3F.jpg

Dus doe er je voordeel mee, als je wil. Er komt nog wel BTW bij, voor de duidelijkheid.
 
noskos zei:
Heb je er al een stevig deeg in gemaakt, brood, brioche oid?
In de KM023 hebben we al meer maals brood gemaakt. Ik heb het idee dat Kitchenaid en Kenwood hier niet veel uit elkaar liggen qua kwaliteit.
Schoonbroer is bakker van beroep en werkt ook ontzettend graag met zijn Kenwood...
 
Dat is wel heel toevallig, Ik ken een webshop hier vlakbij die de KA levert voor 499 incl. 
Het is een kerstkado maar dat mag ik zelf niet weten het is nml een verrassing  ::)
Maar toch hartstikke bedankt voor de tip en het meedenken. Dit wordt wel gewaardeerd door mij  ;D

Ik neig sterk naar de KA, ik heb aangaande de reacties hier wat forums doorgespit, en ik merk dat de KA daar toch positiever ontvangen wordt tov andere apparaten. (de Kenwoods komen ook veel voor, maar daar kom ik vaker wat klachten van tegen)
dit kan ook een vertekend beeld zijn als deze 3x zo vaak verkocht wordt tov de KA
 
Maar dan noem je ook wel een machine op zeg, die is alweer semi professioneel ;)
 
Weet dat het een oud draadje is maar misschien interessant voor de toekomst.

Zelf hebben wij de volgende
MCSA045929_MUM52110_def.eps

http://www.bosch-home.nl/producten/kleinhuishoud-en-verzorging/voedselbereiding/MUM52110.html?source=browse

De motor is al 700 watt en bosch zijn top model zit zelfs op 1600 watt.

Wij hebben hier nog nooit problemen gehad met het toestel en zijn er zeer tevreden over zeker voor de prijs (200 voor 700 watt versie, +/- 250 voor 900 watt). Al verschillende degen mee gemaakt en danst niet tenzij je hem in stand 5 zet (geen stand voor deeg).

Anyway mijn inziens een waardig alternatief. KA is goed maar zeker hier in europa betaal je volgens mij voor een groot stuk de reputatie.
 
Excuses voor de topic kick maar ik zit met een vraag. Ik heb sinds kort een Kenwood Chef en het ding werkt perfect. Echter wanneer ik de Flexi-klopper monteer om bijvoorbeeld eieren te kloppen dan piept het ding SOMS enorm, dus niet altijd. Het is net of het de wrijving van de rubbers over de schaal is, maar omdat het soms ook niet is, lijkt het niet in de afstelling te zitten.

Iemand die dit herkent en er een oplossing voor heeft?
 
coelho zei:
Excuses voor de topic kick maar ik zit met een vraag. Ik heb sinds kort een Kenwood Chef en het ding werkt perfect. Echter wanneer ik de Flexi-klopper monteer om bijvoorbeeld eieren te kloppen dan piept het ding SOMS enorm, dus niet altijd. Het is net of het de wrijving van de rubbers over de schaal is, maar omdat het soms ook niet is, lijkt het niet in de afstelling te zitten.

Iemand die dit herkent en er een oplossing voor heeft?

Bij mij wil hij ook wel eens een soort van 'kreunen'. Lijkt niet echt aan de belasting te liggen en hij doet het verder goed. Bij overbelasting slaat hij over, dus in principe is hij daar wel tegen beveiligd.
Maar hij kreunt bij mij niet altijd en ook bij verschillend gebruik, dus het is toch iets in het aandrijfmechaniek denk ik. Misschien dat de aandrijfband soms een beetje slipt?
 
Leo zei:
wij hebben ook een kenwood keukenmachine.
Zijn er erg tevreden mee en ik ben er ook enthousiast over.
Er zitten ook allerlei hulpstukken bij, zoals oa een gehaktmolen.
Als ik hem gebruik spaar ik hem ook niet en ga er gewoon vanuit dat ie doet wat ik ervan verlang, hij heeft me tot nu toe nog niet teleurgesteld.

IMG-20121119-00516.jpg


IMG-20121119-00517.jpg

Bekende deksel Leo... Hier ook de Kenwood 280.. Hij bevalt prima..
Als je veel (pizza) deeg in 1x maakt (b.v. 1,5kg) dan heeft hij het er wel moeilijk mee.
En als je kleine hoeveelheden (b.v. Sauce) maakt is de schaal bovenop te groot.

Maar voor de rest werkt het prima, gebruik hem veel en er zijn veel associeren voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan