BasBQ
Beef en Steak

Goede Keukenmachine ?

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Hoi allen,

Voordat ik deze vraag hier neergooi, Ik heb het forum even doorzocht maar kwam mijn vraag niet tegen. mocht ik een ouder draadje over het hoofd gezien hebben laat het dan ff weten

Ik ben op zoek naar een goede keuken machine, maar weet eigenlijk niet goed wat raadzaam en/of handzaam is. Wie heeft goede ervaringen of weet iets af van een goede machine. ik weet dat iets goeds aan de prijs dus hou je niet in  :p
Ik heb nu zo'n plastic moulinex ding. Werkt verder prima maar is van het type 2 minuten gebruiken om hierna 10 minuten alle "300" (ff overdrijven) losse onderdelen te moeten afwassen.  En wat ik hier in mis is het deegkneden. en de bak waar je alles in maakt is verder niet makkelijk in het gebruik  aangezien de aansluitingen van de motor hier doorheen gaan (=geen kom)
aanvullende tips zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt voor de input,

Mike
 
Wil je misschien graag een Kitchenaid?
 
Abraham zei:
Wil je misschien graag een Kitchenaid?

Ben niet merkgebonden maar als dit een toppertje is wil ik er wel meer van weten, Heb je er zelf ervaringen mee ?
 
Was waarschijnlijk projectie.. Ik wil m zelf... Maar de keuken is klein en de kastjes vol. Bovendien zou ik hem graag gewoon op het aanrecht laten staan.
Ik werk er af en toe mee tijdens de kookclub, en ik vind het mooie, robuuste, functionele, en eenvoudig te reinigen machines. Er zijn de nodige, prijzige, hulpstukken voor te krijgen, van pastamachines tot worstmakers...
Maar als je veel raspt of schaaft kun je misschien beter naar een Magimix kijken..
 
a8ehagam.jpg

Ik heb al twee jaar deze van Philips en ben er wel over te spreken.
Zit ook een hoop accessoires bij blender, sapcentrifuge, kneden etc etc
 
Kijk eens naar de kenwood serie. Wij hebben een Kenwood KM023 bij de BTW-kortingsdagen bij media,arkt gekocht. Mijn vrouw houdt van bakken en is er ongelooflijk tevreden over.
De 023 had ook erg veel accessoires, waardoor je die niet meer los hoefde te bestellen..
 
Ik heb een magimix compact 3200. Prima machine, in chroomkleur zodat ie leuk op mijn aanrecht kon staan, en een mooie box met accesoires. Hij is in principe ook geschikt voor deeg, alhoewel ik denk dat zwaar brooddeeg moeilijk is. Ik vind het mooie dat de boel een vierkant machien is, alles speelt zich bovenop het motorblok af.
 
Ik heb ook een Magimix, prima ding. Wil nog wel in de toekomst als ik ooit de staatsloterij win een kitchenaid staande mixer voor mijn bakwerk.
 
Ik heb een kitchenaid staan en daar ben ik heel tevreden over.
Is nu ongeveer 20 jaar oud en werkt nog steeds prima.
 
Ik heb thuis een Magimix maar bij mij staat een Kitchenaid, voor het bakwerk, hoog op het verlanglijstje.

Beide apparaten zijn onverwoestbaar. Magimix geweldig voor snijwerk en de kitchenaid voor deeg en schuim.
 
Niets minder dan een Kitchenaid, maar wel vriendelijker in prijs.
Kan ook een gehaktmolen of worstenmaakset op.

Bevalt prima hier in huize Poets.

Kenwood K-Mix

kenwood-stand-mixer-kmix-kmx51.jpg
 
Ik weet dat gewoon.








:p

Mijn verkering is fanatiek koekenbakster.
Zij volgt regelmatig een cursus op dat gebied.
oa bij de leukste taarten winkel, in Utrecht en bij Wendy Schlagwein.
Daar werkt ze ook vaak met een Kitchenaid.

Met die machines is helemaal niets mis!!!
Maar wel met het prijskaartje.
550-600 is gewoon serieus geld voor zo'n ding.
En de machine die jij laat zien kost bijna 1000 euro.

We hebben toen samen naar een alternatief gespeurd.
Wattage, opzetstukken en gebruikservaringen doorgespit en toen weloverwogen de beslissing genomen.
Voor 265 euro bij Meneer Bol gekocht in de aanbieding

De machine doet het super, is op sommige vlakken handiger met deeg maken (heeft een deksel tegen het stuiven bv)
en ook de gehaktmolen doet het perfect (worst nog niet gedaan)
Mijn liefje ondervind geen verschil in gemak en gebruik.

Dus wij vinden het een prima alternatief zeker met de prijs in gedachte.
Het is een degelijk metalen aparaat, zonder gekke hik-ups tot nu toe.

Ik heb geen aandelen, bij onbeperkt budget ging ik nog eens nadenken over beide keuzes, maar of dat dan automatisch een kitchenaid werd?

 
Heb je er al een stevig deeg in gemaakt, brood, brioche oid?
 
Nog geen brooddeeg,
wel Pizza deeg.
Tot nu toe gaat alles prima.

Maar doe met mijn info wat je wil, ik werk/woon/slaap niet bij Kenwood.

Alleen even mijn kijk op de zaak.
 
Ik vroeg het me alleen af, de kenwood zou een alternatief zijn maar ik heb een briochedeeg recept waar de KA van staat te dansen op het aanrecht was benieuwd of jij al zoiets had gemaakt.
 
Nee.

Dan zal de KMix het er ook moeilijk mee hebben lijkt me.
Maar voor onze taartenbak/vleesmaak avonturen is het prima.

Zodra ik een keer zwaar brood maak laat ik weten hoe het ging
 
Ok, duidelijk antwoord. Maar Kale Arend, die dit topic opent, heeft het ook over deeg.( ik neem aan dat het om brooddeeg gaat, dus daar kan het misgaan) Dus vandaar mijn vraag. En daar kun jij dus geen afdoende antwoord op geven, want geen deeg gemaakt. Ergo, jij bent zeer tevreden met jouw machien voor het werk wat JIJ ermee doet.
En wie weet kun je het zwaarste brooddeeg mee maken wat er is, alleen jij hebt dat nog niet gedaan.
Jou ons op de hoogte als je het wel doet, ik ben er nieuwsgierig naar!
 
Wat bent u streng vandaag juf Dominique! ;)

Ik denk dat je eigenlijk twee apparaten nodig hebt, een om te kneden en mixen, en een om te hakken,snijden,raspen en om milkshakes te maken.
Wordt wel erg vol zo op het aanrecht met al die apparaten, dus voorlopig kneed ik maar met de hand!
 
oh, maar daar weet ik het antwoord al op.

Deze machine is natuurlijk nooit te vergelijken met een Kitchenaid van 1000 euro.
Dat zou ook diefstal zijn als dat wel zo was.

Maar vergeleken met de basis machine komt hij toch dicht in de buurt.

KitchenAid 5KSM150PS  +/- 550 euro

?Vermogen: 300 Watt
?Toeren per minuut: 58 - 220
?Max. deegcapaciteit: 1,2 kg

Kenwood KMIX +/- 270 euro

?Vermogen: 500 Watt
?Toeren per minuut: variabel
?Max. deegcapaciteit: 1,3 kg

Maar ik wilde alleen mijn ervaring met de KMIX geven.
En ik krijg nu erg het gevoel dat ik ter verantwoording word geroepen.
Dat idee snap ik niet goed.
Dus nogmaals, doe wat je wil met deze info.
Dit was de achtergrond waarom wij dit besloten hebben.
Daar laat ik het verder bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan