BasBQ
Beef en Steak

Gietijzeren WGA rooster

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Een tijdje terug vroeg Poetsertje of er interesse was in gietijzeren roosters voor de WGA. Nu had ik het laatste setje van Hugo van True2BBQ gekocht voor Frits, die doet altijd een hoop voor mij, het forum en het team, dus kon ik eens iets terug doen. Dus ik had er zelf nog geen ??n, dus ingeschreven op de actie.

Poetsertje heeft die roosters besteld en tot mijn grote verrassing kreeg ik die van mij van hem voor alle werkzaamheden hier met het forum! Onwijs leuk natuurlijk en nogmaals hartstikke bedankt!

De roosters zijn niet passend, dus je moet er even met de haakse slijper op los om ze passend te maken voor de WGA. Het was nog steeds lekker weer dus dat heb ik vandaag maar even gedaan. Passende maatregelen genomen, oorbescherming, veiligheidsbril en gaan.

wgagietijzer-1.jpg


Ze zijn dus samen net te groot.
wgagietijzer-2.jpg


Afgetaped om makkelijker langs te kunnen slijpen.
wgagietijzer-3.jpg


En passend.
wgagietijzer-4.jpg


Dat gietijzer lijkt wel boter zo zacht met slijpen :D WGA staat nu aan, ik heb eerst de roosters afgebrand en ze zijn nu aan hun derde laagje crisco bezig. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze gaan roesten.
 
Cool Dennis, ik ben ook heel blij dat jij  ze voor mij op maat maakt, dat was mij zonder kleerscheuren nooit gelukt ;).
 
Ik mis alleen het deuntje van eigen huis en tuin nog  :p
 
wat zijn julie lief voor elkaar, maar is leuk elkaar iets te kunnen geven als waardering, daar wordt je niet minder van.

Je rooster zit er mooi pas in Dennis, veel plezier ermee
 
ondersteboven? zo heb ik hem ook liggen. Pakt ie de meeste warmte van de briketten af voor de mooiste grillmarks heb ik het idee.
Dat is ook de reden dat ik hem er ook zo in heb liggen
 
Heren kijk naar foto 2, fabrieksmarkering en steunhoekjes zitten altijd aan onderzijde.
 
Dat komt goed uit.. Ik zat me al af te vragen hoe ze op maat te krijgen. Nu is het me duidelijk. Denk zelfs dat het me gaat lukken... Eerst de roosters nog even op zien te halen.
 
@Dirk, wat iedereen al aangeeft, hij ligt nu zoals hij hoort, op de onderkant zitten de verdikkingen en nu pikt hij breed de warmte op en dat concentreert zich in de punt.
Kijk ook eens bij de BGE roosters, die zijn ook zo ;)
 
Nou Sorry hoor ! Wist niet dat jullie kwaad werden !  ;D ;D ;D ;D ;D

(wel makkelijker schoonpoetsen....)
 
Lerxst zei:
Nou Sorry hoor ! Wist niet dat jullie kwaad werden !  ;D ;D ;D ;D ;D

(wel makkelijker schoonpoetsen....)

ik kan me daar zo kwaad over maken he  :D

Ik wist ook niks van die rooster, ad ze besteld en zelf bedacht dat zoals Dennis ze nu ook heeft liggen de beste oplossing was, laat ik eens een keer gelijk hebben gehad  :)
 
Besteld, en in afwachting .....

1 set van 2 stuks, ik hoop ze na mijn weekendje London deze pinksteren te mogen verwelkomen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan