BasBQ
Beef en Steak

Gietijzeren Poffertjesplaat

 

Thom

Tondelzoeker
Berichten
20
Bij het opruimen van de keukenkastjes kwam ik een leuke verassing tegen.
Namelijk een gietijzeren poffertjesplaat die mijn vriendin een paar jaar geleden van haar ouderlijk huis had meegenomen en een beetje vergeten is geraakt.
Nu heb ik echter het bbq virus aardig te pakken en kreeg ook het idee om deze te gaan gebruiken op mn Q.
Nu lees ik het een en ander over seasonen van gietijzeren pannetjes en grillplates is dit ook bij mijn poffertjes plaat aan te raden?
Mij viel ook op dat er een paar hele kleine roestplekjes opzitten wat is de beste manier om dit schoon te maken?
D9D1493C-D4CD-4658-8AA9-BE0F35AB8027.jpg

Graag jullie tips en bevindingen hierover, het lijkt mij erg leuk om eens poffertjes op de bbq te gaan maken :)
 
Schuurpapier kan ook gewoon hoor.
 
De petromax pan die ik heb heeft voornamelijk roest op een paar lasjes, die er al inzaten toen ik hem binnenkreeg van Vuur en rook.  De lasjes zijn waarschijnlijk om wat gietfoutjes weg te werken. Die roest krijg er niet helemaal goed weg. Althans als ik een foto met flits neem van de geseasonde pan , is het nog behoorlijk bruin.
@Dennis, schuurpapier, maar dat heb ik hier thuis niet. Daar moet ik op mijn werk al teveel mee werken :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan