BasBQ
Beef en Steak

Gezocht, vervanging vuurbox/kolenmand/binnenbak imitiatie ei

Malt007

Kooltjesharker
Berichten
117
Ik heb een imitatie ei van VidaXL waarvan de binnenste koepel waar de kolen in liggen is gebarsten. Zit in een garantieprocedure met hun maar so far lijkt het erop dat het nog wel even kan duren. Weet iemand hoe zo'n ding heet en of ik dat onderdeel los kan kopen? Heb alleen een vuurbox voor de BGE gevonden maar die is totaal anders van vorm dan degene die ik heb lijkt het. Verder passen de andere onderdelen van de BGE large wel gewoon zoals de plate setter en het grillrooster.
 
Als het alleen een scheur is, kan het geen kwaad.
 
Malt007 zei:
Ik heb een imitatie ei van VidaXL waarvan de binnenste koepel waar de kolen in liggen is gebarsten. Zit in een garantieprocedure met hun maar so far lijkt het erop dat het nog wel even kan duren. Weet iemand hoe zo'n ding heet en of ik dat onderdeel los kan kopen? Heb alleen een vuurbox voor de BGE gevonden maar die is totaal anders van vorm dan degene die ik heb lijkt het. Verder passen de andere onderdelen van de BGE large wel gewoon zoals de plate setter en het grillrooster.

Dat noemen ze de Firebox.
 
Heeft iemand misschien een link naar een website waar dit onderdeel verkocht wordt, maakt me even niet uit welk merk. Ben slechts op zoek naar een richtprijs om als onderbouwing te gebruiken bij mijn garantiegeval.

Heb me helemaal gek gegoogled maar verder verder dan een stukje tekst op een amerikaans forum kom ik niet. Wellicht zoek ik helemaal verkeerd en weten jullie waar je dit onderdeel kan kopen. Thanks!
 
Je zal hoogstens een nieuwe firebox thuis gestuurd krijgen. Geen geld om een andere (van de concurrent) firebox te kopen.
 
Ze hebben geen reserve onderdelen beschikbaar dus ik wil graag weten wat het kost zodat ik gecompenseerd kan worden.
 
Een BGE fire box kost 189 euro. Dat is ongeveer 15% van de aanschafprijs, dus je zou als schade 15% van de aanschafprijs kunnen aanvoeren.
 
Thank, dat is inderdaad een geode richtlijn. Helaas koste het imitatie ei maar 400 euro dus hoop dat ze met een beter voorstel komen.
 
En daarom heb ik gewoon een BGE, geen gezeik als er iets kapot is, onderdelen makkelijk te vinden, geen moeilijke discussies. Je hebt een "goedkope" versie gekocht dan is dit ??n van de consequenties.
 
Misschien eens bij hg-trading kijken.
En anders staan er op YouTube verschillende filmpjes hoe je deze kan reparen
 
Thanks voor de tips so far.

Ik ben er ook over uit, gegokt en verloren wat mij betreft. Er zijn ook een hoop mensen positief over de goedkope imitaties lees ik maar ik ben er klaar mee. Ga ook voor de BGE, nu nog een mooie aanbieding vinden.
 
wat je zou kunnen proberen is om een Terracotta pot op te zoeken bij een tuincentrum en daar voorzichtig met een decoupeerzaag een gat in te zagen je hebt van die wolfraam zaagjes waarschijnlijk breekt ie ook wel maar het is te proberen.
 
Tjah, wat je zelf zegt, je hebt op een goedkope variant gegokt, en hebt er een mindere uit het lotje getrokken. Ik zou hem ook zelf herstellen en goed de lettertjes lezen over de garantie die je krijgt.
Begrijp me niet verkeerd, terecht dat je probeert een vergoeding te krijgen, maar eigenlijk zeg je het zelf al: je bent er klaar mee en gaat voor BGE en de bijhorende service... Dan had je misschien voor dat geld een Weber smoker moeten kopen, zit een betere service aan vast dacht ik...
 
Terug
Bovenaan Onderaan