BasBQ
Beef en Steak

gezocht! compleet boek over roken (warm/koud)

@tmmf

Vuurmaker
Berichten
87
hi folks ik ben op zoek naar een compleet boek over roken.
ik kwam op het forum wel een duits boek tegen ,maar mijn doitz iest nicht so goed.
engels is no problemo!!
ik zoek een zo compleet mogelijke boek incl.pekels en dergelijke.
dus........shoot!!!! 8)
 
ja, daar heb ik ook gekeken maar hier vind ik (denk ik) mensen die ervaring hebben en mij kunnen vertellen welk(e) boek(en) wel en niet goed zijn, en zo mij beter advies kunnen geven.
 
Heb het berichtje even verplaatst, de Boekenplank is alleen voor boekrecensies ;)

Een compleet boek over roken.... pffft. Ik denk niet dat je dat gaat vinden. En dan ook nog warm en koud. "Echt" barbecue?n, dus zo rond de 107?C is ook nog warm roken dus dan heb je zo'n groot spectrum te pakken dat je daar niet een compleet werk van vindt. Charcuterie geeft een deel koud en warm roken maar ook weer drogen e.d. zonder dat het ook maar iets van rook of vuur heeft gezien. Een hoop van de barbecueboeken gaan alleen over warm roken en niet over koud roken.
 
noskos zei:
Heb het berichtje even verplaatst, de Boekenplank is alleen voor boekrecensies ;)

Een compleet boek over roken.... pffft. Ik denk niet dat je dat gaat vinden. En dan ook nog warm en koud. "Echt" barbecue?n, dus zo rond de 107?C is ook nog warm roken dus dan heb je zo'n groot spectrum te pakken dat je daar niet een compleet werk van vindt. Charcuterie geeft een deel koud en warm roken maar ook weer drogen e.d. zonder dat het ook maar iets van rook of vuur heeft gezien. Een hoop van de barbecueboeken gaan alleen over warm roken en niet over koud roken.
ik had al zo`n vermoedden dat ik het niet met 1 boek zou redden,dus alle opties zijn welkom.
 
Wat wil je gaan maken.... :D
 
of deze :http://www.amazon.co.uk/dp/B007BLO6SS/ref=rdr_kindle_ext_tmb
 
nou...ik gebruik mijn ProQsmoker nu een half jaar en ik doe eigelijk maar wat en ik wil nu wel weten hoe ik op de goede manier moet pekelen e.d.
ik heb pas geleden weer ganze filets koud gerookt en nu een droge pekel gebruikt en vond ze voor het mooie te zout(de filets).
ik weet dat ze bij het pekelen van zalm ook suiker door het zout doen voor de smaak....dus zoek ik zoveel mogelijk info omtrend het warm/koud roken+ de marinades/pekels.
ik denk dat het +/- een boek of 3 gaat worden en wil dan wel de juiste kopen. ;) 
 
Nee geen ervaring mee, wel met het eerste boek, dat heb ik in huis. ik denk dat ik de tweede ook maar eens bestel. Op Amazon vindt je ze ook vaak tweede hands. heb daar goede ervaringen mee. lekker goedkoop en vaak in prima staat. vaak binnen 3 dagen in huis.
 
Charcuterie is inderdaad een mooi boek daarvoor. Maar een hoop daaruit is ook over preserveren, droge worst e.d. Pekelen zijn eigenlijk vaste regels voor, zoveel zout op zoveel water en dan een bepaalde hoeveelheid zoetstof erbij. Ik zal dat weleens opzoeken want er blijven toch regelmatig vragen overkomen.
 
noskos zei:
Charcuterie is inderdaad een mooi boek daarvoor. Maar een hoop daaruit is ook over preserveren, droge worst e.d. Pekelen zijn eigenlijk vaste regels voor, zoveel zout op zoveel water en dan een bepaalde hoeveelheid zoetstof erbij. Ik zal dat weleens opzoeken want er blijven toch regelmatig vragen overkomen.
tanx!
het blijft toch lastig om een beetje goede literatuur hier over te vinden.  8)
 
Terug
Bovenaan Onderaan