BasBQ
Beef en Steak

Gewoon omdat het kan :-)

 
 
 

El Chico

Stoker
Berichten
349
Wat doe je als je als man alleen thuis bent en zelf moet koken...juist, je stookt de BBQ op en maakt een echte mannenburger met kaas, knoflook en chilipepers uit eigen tuin, afgetopt met Sweet Baby Ray's saus en gebakken uitjes.

Voor degene die ook eens alleen thuis zijn volgt hier het recept:
Ingredienten (voor 4 burgers)500 gr Rundergehakt 1 kleine ui 2 teentjes knoflook 2 chilipepers 200 gr kaas
BBQ rub
4 hamburger broodjes
hamburger beleg naar smaak
saus naar keuze

Snipper de ui en de knoflook zo fijn mogelijk en meng deze door het gehakt. Breng het gehakt op smaak met je favoriete kruiden.
Verdeel het gehakt in 8 gelijke porties. Vorm van 4 van deze porties de bodem van de burgers (ik gebruik hier altijd uitsteekvormpjes voor).
Verdeel de kaas over de 4 gehaktbodems en probeer er voor te zorgen dat je ca. 1cm van de kant af blijft.
Leg boven op de kaas een halve chilipeper voor extra pit. Vorm nu een deksel voor de burgers met de 4 overgebleven porties van het gehakt mengsel.
Zorg dat de zijkanten goed dicht gedrukt zijn om te voorkomen dat de kaas er meteen uitloopt tijdens het bakken.
Zet de hamburgers een uurtje in de koelkast om op te stijven. Bestrooi ze vervolgens rondom met BBQ Rub.
Verwarm je BBQ voor direct grillen op hoge temperatuur en schroei de burgers in ca. 2-3 minuten per kant dicht. Verplaats de burgers vervolgens naar het indirecte gedeelte van de BBQ en laat ze in ca. 10 minuten gaar worden.
Gril ondertussen de beide helften van de hamburger broodjes even aan.
Beleg je hamburger naar smaak met beleg naar keuze.

Eet smakelijk



10176266_612000835541597_2522675643374199381_n_zpsf4cfde3d.jpg





10153021_612001178874896_2971874771141940244_n_zpsea7b98aa.jpg





10256414_612001368874877_349774914669163439_n_zpscd359e4c.jpg
 
Deze mannenburger lust ik ook wel hoor!
 
Ja hoor, deze schuif ik zo naar binnen!!
 
Mooi gedaan hoor
 
ja, je moet jezelf een beetje kietelen he  :)
 
imacboy zei:
Wat doe je als je als man alleen thuis bent en zelf moet koken...juist, je stookt de BBQ op en maakt een echte mannenburger met kaas, knoflook en chilipepers uit eigen tuin, afgetopt met Sweet Baby Ray's saus en gebakken uitjes.


Lin zei:
Deze mannenburger lust ik ook wel hoor!

Nee Lin, wij snappen het dus blijkbaar niet. Dit is voor MANNEN, wij mogen alleen gegrilde tofu eten ofzo....., gerold in linksdraaiende slablaadjes op een bedje van sojamelk.
Er staat ergens in de huisregels iets over seksistische opmerkingen..... Hmmmm. 
TSSSSS.
=)) =))
 
Nou idd Dominique.... Ik zeg: op de barricades!! 
 
Dat is een fijne hambo. Lust ik!
 
Ik heb er twee burgers van gemaakt.
Maar door de 500gr voor 4 burgers te gebruiken zijn deze burgers ook geschikt voor de mensen met een ... tja hoe ga ik dit netjes zeggen...iets kleinere maaginhoud  ;)
Oftewel gasten die bij jou komen eten en nog niet zo gewend zijn aan hele racks spareribs, megaburgers, grote aantallen broodjes PP en Moinkballs... :))
 
Denk wel dat ik dit kan...  :)
 
heerlijk zeg!
 
Lekker lekker!
 
Slurp.....lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan