BasBQ
Beef en Steak

Gevonden!

Fokke Foray

Tondelzoeker
Berichten
2
Hi ik ben Fokke bijna 36 en sinds vorig jaar ben ik bbq veel serieuzer gaan nemen. Ik had al wel een houtskool bbq maar zonder deksel. Ik maakte er wel verdomd goede saté en hamburgers op maar werd toch getrokken naar wat meer. Heb toen een goedkope offset gekocht. Man wat een moeite om op temperatuur te houden, wat wat komt er lekker eten vanaf! En ook niet alleen vlees. Steeds vaker lukt het om (vooral qua timing) een volledige maaltijd van dit ding te krijgen.

Nu is het tijd voor de volgende stap. En lang heb ik gekeken naar een volgende offset. Totdat ik even mee heb kunnen kijken bij een mede bbq fanaat. Hij gebruik een kamado. En hoewel ik door de bomen het bos niet zie in merken en verschillen ben ik er nu toch over uit. Het word een kamado.

In de zoektocht naar wat ik wil kopen kom ik op dit forum uit en met jullie hulp hoop ik snel de keuze te kunnen maken. Waarbij ook het kostenplaatje mee telt. Want man o man wat kan je dr een klap geld achteraan gooien. Maar goed alles voor de hobby!

Verder hoop ik hier inspiratie voor recepten, technieken en nog veel meer op te doen.

Groet,
Fokke
 
Welkom Fokke. Er zijn al heel wat draadjes over de keuze voor een BBQ. Makkelijker wordt het niet. Wel handig om te lezen wat de afwegingen zijn zodat je een keuze kan maken die bij jou situatie en voorkeur past. Veel plezier en succes!
 
Welkom fokke.
Ga naar een zaak toe waar ze meerdere merken hebben staan , dan kun je zien/ vragen voelen .
Goed of fout is er niet, is maar net wat je eisen zijn en budget. Succes
 
Welkom Fokke!

Er is hier al heel veel geschreven over welke kamado je het beste aan zou kunnen schaffen.

En voor ieders budget is er iets te koop.

Probeer een beetje verder te kijken dan de kleur en verdiep je in garantie, gebruiksgemak en kwaliteit.
Kijk ook een beetje naar de toekomst, wil je je gaan verdiepen in de wereld van gietijzer is het slim dat je nu een grotere koopt dan een minimax of joejunior.

Kijk ook naar eventuele accessoires, hartstikke fijn natuurlijk dat je nu flink bespaart bij je aankoop, maar als er niks voor te krijgen is (zoals een gietijzeren rooster/rotisserie e.d.) ben je snel toe aan een nieuwe.

Wat het aller belangrijkste is; kijk, voel, probeer en vraag de verkoper zijn oren van het hoofd.
Je kunt maar 1 keer je geld uitgeven, daar wil je geen spijt van krijgen.
 
Welkom Fokke en wat @Zzzjon zegt 😀
 
Welkom Fokke!

Er is hier al heel veel geschreven over welke kamado je het beste aan zou kunnen schaffen.

En voor ieders budget is er iets te koop.

Probeer een beetje verder te kijken dan de kleur en verdiep je in garantie, gebruiksgemak en kwaliteit.
Kijk ook een beetje naar de toekomst, wil je je gaan verdiepen in de wereld van gietijzer is het slim dat je nu een grotere koopt dan een minimax of joejunior.

Kijk ook naar eventuele accessoires, hartstikke fijn natuurlijk dat je nu flink bespaart bij je aankoop, maar als er niks voor te krijgen is (zoals een gietijzeren rooster/rotisserie e.d.) ben je snel toe aan een nieuwe.

Wat het aller belangrijkste is; kijk, voel, probeer en vraag de verkoper zijn oren van het hoofd.
Je kunt maar 1 keer je geld uitgeven, daar wil je geen spijt van krijgen.

Ik ben er inderdaad al over uit dat het een large gaat worden. Want inderdaad, de wereld van gietijzer zoals je het zo mooi noemt is erg aantrekkelijk.

Binnenkort opent bij mij in de buurt een bbq zaak. Ik geloof dat hij vooral dealer van The Bastard zal zijn. Maar goed, even voelen en kijken en uitvragen is een goed idee.

Hebben jullie enig idee hoe lang een kamado mee gaat? Slijt het ofzo? Is er in het keramiek nog een verschil?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben er inderdaad al over uit dat het een large gaat worden. Want inderdaad, de wereld van gietijzer zoals je het zo mooi noemt is erg aantrekkelijk.

Binnenkort opent bij mij in de buurt een bbq zaak. Ik geloof dat hij vooral dealer van The Bastard zal zijn. Maar goed, even voelen en kijken en uitvragen is een goed idee.

Hebben jullie enig idee hoe lang een kamado mee gaat? Slijt het ofzo? Is er in het keramiek nog een verschil?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De duurdere merken hebben levenslange garantie op base en dome , op de rest van de onderdelen is beperkt. Is allemaal te vinden op het net per merk . Heb zelf een Bastard L. Super tevreden mee . Garantie is prima . En is veel voor te krijgen.
Ik zelf geloof niet echt in die super lange garantie, vraag is dat het merk dan nog bestaat en of het model er nog wel is . En zeg zelf na een lange tijd wil je ook wel weer eens wat anders. Althans ik wel 😁
 
Fokke welkom bij de club en succes met je keuze.
 
Hoi Fokke,
welkom bij het genootschap.
Hierboven is al veel advies/commentaar gegeven.
Maar de keuze is aan jou, waar voel jij je het lekkerste bij, bij mij is dat de Primo Oval XL, de ander zweert weer bij Big Green Egg (BGE)
en een ander gaat voor de Kamado Joe of een Bastard.
Let wel dat de garantie op de A merken zoals BGE, Primo, Kamado Joe wel degelijk zin heeft, deze merken bestaan al een tijdje en zullen dat nog wel even doen, BGE al sinds 1974 en Primo sinds 1996.
Mijn firebox bijvoorbeeld is al 2 keer onder garantie vervangen, die heeft wel veel te lijden hier, wij BBQ-en heel erg veel.
Mijn passie voor BBQ is ontstaan vanuit de liefde voor koken en niet vanuit het hebben van veel Gadgets.
Gewoon een kooktoestel waar ik mij prettig bij voel, waar ik lekker op kan BBQ-en (koken) en dat over 20 jaar hopelijk nog doe.
Je insteek is in ieder geval goed, je bent vanuit een lastige BBQ, want dat is een offset tot de beslissing gekomen om een Kamado te kopen.
Ben benieuwd naar je creaties.
Open anders even een nieuw onderwerp in Materiaal of de Rookkamer als je met vragen zit.
 
Welkom Fokke, succes in de zoektocht naar t merk wat bij je past. Mijn top.. kies niet te klein.. hoe meer oppervlak hoe meer ruimte voor complete gerechten.

keep us posted
 
Fokke, welkom bij het genootschap
 
Welkom Fokke, die zoektocht naar een kamado, de beste tips zijn reeds gegeven.
Dus veel plezier met je zoektocht en nadien veel BBQ-plezier
 
Fokke, welkom. Succes bij de zoektocht.
 
Welkom Fokke.
Bedenk maar, een hobby is duur maar geen hobby is ook niks ;)
Succes met uitzoeken wat je gaat aanschaffen en veel leer plezier hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan