BasBQ
Beef en Steak

Gevalletje stormschade

 
 

Lowietje72

Gemarineerd
Berichten
1.682
Dat was vanmiddag ff niet leuk thuiskomen. Door de "harde" wind is mijn OTP omgewaaid, met als gevolg dikke chip emaille van de deksel aan de binnenkant en een diepe kras aan de buitenzijde.

C3BFA047-9F99-497D-90C7-F25DEDB5FAB7_zpsknnz6uan.jpg


71FBF428-2C62-4777-89DF-5E5BB210CC25_zps0gfseaex.jpg


Nu baal ik hier natuurlijk zwaar van en wil zo snel mogelijk een nieuwe deksel. Heeft een van jullie wel eens zo'n "gevalletje" gehad en hoe heb je dat toen regeld met Weber?

Hoor graag van jullie.
 
Ii denk dat je hiervoor niet eerst bij Weber moet zijn maar je verzekering. Al vraag ik me af of dit gedekt is. Daarna via een Weber dealer een nieuw deksel bestellen.

Kan me voorstellen dat je er zuur van bent, dit gaat roesten op den duur. :'(
 
Trabuca zei:
Ii denk dat je hiervoor niet eerst bij Weber moet zijn maar je verzekering. Al vraag ik me af of dit gedekt is. Daarna via een Weber dealer een nieuw deksel bestellen.

Kan me voorstellen dat je er zuur van bent, dit gaat roesten op den duur. :'(

Ik was het station verzekering al gepasseerd. Ik ben verzekerd bij mijn werkgever, dus dat ga ik morgen even navragen.
Was meer benieuwd hoe ik een nieuwe deksel kan krijgen. Maar dat vraag ik nog wel bij mijn lokale Weber-dealer.
 
Ik ken het gevoel.
Mijn 47 lag een tijdje geleden na harde wind ook op z'n kant.
Deksel beschadigd. Ik de pest in X(
Verzekering gebeld, helaas valt niet onder mijn verzekering.
Iets met inboedel die buiten is??
Succes!
 
Rudik zei:
Ik ken het gevoel.
Mijn 47 lag een tijdje geleden na harde wind ook op z'n kant.
Deksel beschadigd. Ik de pest in X(
Verzekering gebeld, helaas valt niet onder mijn verzekering.
Iets met inboedel die buiten is??
Succes!

Ik ben vanmorgen even naar een collega gelopen (handig als je bij je eigen verzekeraar werkt), stormschade is op de meeste inboedelpolissen niet gedekt op artikelen die zich in de tuin of op het balkon bevinden. Inderdaad dus zoiets met inboedel die buiten is.
Voor zo ver dus jammer de bammer.

Maar nu het fijne  van het verhaal. Ik heb deze OTP via internet gekocht bij een tuincentrum en op laten sturen. Met dit soort grote en dure dingen betaal ik dan met creditcard.

Om een lang verhaal nog langer te maken.........mijn creditcard (visa) heeft een standaard aankoopverzekering van 180 dagen. de Q is van 28 juli dus nog lang geen 180 dagen oud.
Vanuit deze verzekering is er nu ook dekking toegezegd (iets wat wij standaard niet op voorhand doen).

Een nieuwe deksel is dan ook al besteld (? ? 100,-) :( :-O
 
Dus meer met de creditcard betalen!

En nu een 200ltr vat zoeken voor een UDS, het deksel is er al  ;)
 
heb je mooi voor elkaar
 
Ceriel zei:
Dus meer met de creditcard betalen!

En nu een 200ltr vat zoeken voor een UDS, het deksel is er al  ;)

Die ga ik aan de 'directrice' voorleggen.
 
Lowietje72 zei:
Ceriel zei:
Dus meer met de creditcard betalen!

En nu een 200ltr vat zoeken voor een UDS, het deksel is er al  ;)

Die ga ik aan de 'directrice' voorleggen.
Neeeeeeeeee klassieke fout :D, gewoon doen als ze het niet mooi vinden heb je een reden om over een mooiere oplossing te praten ;)
 
Emiel plus ??n!! :D :D :D
 
Elk nadeel heeft zijn voordeel...
 
emaillen is te repareren.
ben er zelf nog niet aan toe gekomen.
verkoop nogal wat petroleumstelletjes en daar zit ook regelmatig schade aan.
even wat zoeken op internet voor info
 
ernst zei:
emaillen is te repareren.
ben er zelf nog niet aan toe gekomen.
verkoop nogal wat petroleumstelletjes en daar zit ook regelmatig schade aan.
even wat zoeken op internet voor info

Ik ga de deksel tzt wel repareren om hem dan op een UDS te gaan gebruiken, maar op een nog geen 3 maanden oude OTP wil ik gewoon een knappe deksel.
 
Blauw vat kun je bij mij komen ophalen.
 
Een update op het geval stormschade.

Vandaag bij thuiskomst een brief van de verzekeraar. Ik hield rekening met een afwijzing of in ieder geval dat ik eea moest gaan bewijzen.

Maar niets van dat alles!! De verzekering gaat de nieuwwaarde minus ? 25,- eigen risico vergoeden!

Dat zijn de betere berichten.
 
Gelukkig, mooie bericht in stormachtige tijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan