BasBQ
Beef en Steak

Getrokken Varken en Kroketten

 
 
 

Rockabimmy

Kooltjesharker
Berichten
229
Edele genootschap,

Dankzij de vele PP topics de afgelopen weken begon het bij mij ook weer te jeuken om weer eens een varkentje te trekken  :p
Aangezien de vorige keer mijn PP kroketten zo goed waren bevallen besloot ik hier dit keer een grotere batch van te maken.

Mooi stukje butt besteld bij bbquality en deze gerubbed met:
Peper
Zout
Paprika poeder
Knoflook poeder
Ui poeder

Daarna geinjecteerd met runderboullion. Ik heb hier geen foto van dus eigenlijk was het een kaal stuk vlees.

IMG_2076.jpg

Vuurtje opgestookt om 9u sochtends.. Na een uurtje ging het rookhout erop, combi van eik en appel.

IMG_2085.jpg

Om 10u ging de butt erop.

IMG_2086.jpg

Na een uur of wat was de interne temperatuur 60 graden en ik vond de bark mooi dus tijd om in te pakken.

DSC_4483.jpg

Om een uur of 18:00 en 4 kratten hout verder was hij 88 graden intern, uurtje of anderhalf in de trein in mijn rugzak moeten rusten.
Thuis gekomen was het tijd om te trekken  B-)

DSC_4488.jpg

Voordat er kroketten werden gemaakt moest er natuurlijk wel even flink gesnoept worden. Heeerlijk!

DSC_4490.jpg

Volgende dag (vandaag), tijd voor kroketten. In totaal 2kg vlees gebruik voor de ragout.
Recept is overigens van noskos zijn blog, klein beetje aangepast naar eigen smaak.

DSC_4496.jpg

Lekker rollen die kroketten met paneermeel ondertussen op plekken waar je niet eens wist dat het daar kon komen...

DSC_4492.jpg

En het eind resultaat mag er weer zijn, zo lekker! In totaal 68 van deze jongens gemaakt en die zitten nu in de vriezer.
We kunnen weer even vooruit :).

Bedankt voor het lezen!

- Tim
 
had ik je graag geassisteerd Frits  ;)
 
Heerlijk lijkt mij dat!!
 
Wow Tim, wat een fijne reportage, ziet er zalig uit! Wil ik ook wel eens maken, maar ik heb nooit pp over...  :)
 
Haha das idd lastig Sander, ik had me nu echt specifiek voorbereid om kroketten te maken maar het blijft lastig niet gewoon de PP op te eten....
En Structor, geen probleem  :p
 
Ik heb nog wat pp in de vriezer liggen.....zou best eens in kroketten kunnen eindigen....ze zien er heerlijk uit!
 
Altijd lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan