Vorige week donderdag een heb ik een stuk ribeye gehaald op de markt. Je zou het niet zo snel zeggen, maar de kraam waar ik kom heeft prachtig vlees van een boer die zelf slacht. Ik heb er al eerder ossenstaart, bavette en klapstuk gehaald. Maar goed, daar hebben we het nu niet over.
Ik heb het met de eerder genoemde evenwichtsmethode in pekel met wat laurier gezet van donderdagavond tot maandagavond. Vanaf maandag tot net heb ik het laten drogen in de koelkast. Vrij lang, ik weet het, maar het vorige rundvlees dat ik koud rookte vond ik te klef, te nattig. Ik hoop dat de smaak nu geconcentreerder wordt, na het roken wil ik hem nog een tijdje laten drogen.
Foto's komen nog, want aan een ongerookte ribeye valt niet zo gek veel te zien
Ik heb het met de eerder genoemde evenwichtsmethode in pekel met wat laurier gezet van donderdagavond tot maandagavond. Vanaf maandag tot net heb ik het laten drogen in de koelkast. Vrij lang, ik weet het, maar het vorige rundvlees dat ik koud rookte vond ik te klef, te nattig. Ik hoop dat de smaak nu geconcentreerder wordt, na het roken wil ik hem nog een tijdje laten drogen.
Foto's komen nog, want aan een ongerookte ribeye valt niet zo gek veel te zien