BasBQ
Beef en Steak

Gerookte paling a la Henk

Ik vind dit helemaal schitterend, vooral omdat er meer manieren (gebaseerd op eigen ervaring van de rokers) beschreven worden!
Ik ben nog lang niet zover dat ik paling kan gaan roken, maar dit is wel een heel leerzaam draadje. Dit onthoud ik zeker wel voor tzt. 
 
Mooie reportage! Er is maar weinig fantasie voor nodig om je de heerlijke geur voor de geest te kunnen halen... :p
 
@Dick, gewoon doen en wat belangrijk is: geduld.
Meestal is het dat, waar het fout gaat. Te vroeg uit de pekel of te kort drogen of niet gaat. Daarom gouden regel, ga er niet aan beginnen als je geen tijd hebt. Dan gaat het gegarandeerd fout.

Succes en je kunt het  ;)

groet,
Henk
 
Het velletje eet je toch niet op ;)
 
ChrisMaes zei:
Komt de inkt dan niet van de krant af? Kranteninkt zet toch gemakkelijk over?

Handig, dan kun je aan het nieuw op het velletje zien of het een verse paling is :D
 
LOL!
 
Ziet er lekker uit die paling! Al lijkt me dit toch wel een hoop werk voor die toevallig voorbij zwemmende paling die ik welleens uit het water trek!
 
Nuh, veel werkt is het niet. Alleen een tijdje bij de ton zitten en kijken dat het niet te hard gaat of te zachtjes.
Maar dat is met alles toch, als je PP maakt dan zit je nog langer.
Heb laatst koud gerookte ganzenborstfilet gemaakt en al met al ben je daar 24 uur mee bezig, incl. pekelen en roken. Het roken duurdt 10 uur.
Je hebt een hobby of niet hahaha

Over de krant lezen op de paling, dat valt mee. Ik heb er nog nooit last van gehad en het "jasje" gooi ik toch weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan