BasBQ
Beef en Steak

Gerookte makreel

 
 
 

harlin

Kooltjesharker
Berichten
213
Hi,

Hier kreeg ik inspiratie om zelf een makreel te roken, ze waren bij de Hanos in de aanbieding, gelijk maar eens meegenomen. Bleek dat ze compleet waren met ingewanden, buurman even gevraagd wat ik daar mee aan moest, nog nooit een vis schoongemaakt.

20140907-IMG_1458.jpg


20140907-IMG_1459.jpg


20140907-IMG_1460.jpg


20140907-IMG_1461.jpg


Leuk om een keertje te doen, vond ze  ook wel smakelijk. Een lastig punt vond ik om de Primo aan te houden op 50-55 graden en het rookhout te laten roken.

Hoewel beide kunnen,  gekozen voor Beukenhout als rookhout boven de Els. doorslag gaf dat voor paling vaak beukenhout wordt gebruikt aldus google.

 
Yummiiee!!! Vis!!!
 
Ziet er lekker uit. Had je ze ook gepekeld vantevoren?
 
El Fumarole zei:
Ziet er lekker uit. Had je ze ook gepekeld vantevoren?

Ja uurtje of 3 mochten ze nog zwemmen maar ze wilde niet meer, dus dan maar drogen en op de Q
 
Makreel is toch eigenlijk wel een super visje he. Ze zijn ook heerlijk om zo op de BBQ te gooien. Ik snij ze dan aan de zijkanten even overdwars in en wrijf ze in met peper, zout en knoflookolie en vul de buik op met wat peterselie en citroenschijfjes. Top. En nog goedkoop ook.
 
mooi gemaakt
 
ze zien er prima uit.
de temperatuur is inderdaad heel belangrijk , zonde van al dat gezonde vet wat er in zit.
zolang je de buiken niet open ziet gaan ( ik rook hangend ) is de temperatuur oke.
beuken als rookhout prima , beetje eiken erbij voor de smaak
 
El Fumarole zei:
Makreel is toch eigenlijk wel een super visje he. Ze zijn ook heerlijk om zo op de BBQ te gooien. Ik snij ze dan aan de zijkanten even overdwars in en wrijf ze in met peper, zout en knoflookolie en vul de buik op met wat peterselie en citroenschijfjes. Top. En nog goedkoop ook.
+1
En natuurlijk sardientjes....kosten ook nix en om je vingers bij op te eten!
 
Gaat er altijd wel in een heerlijk gerookt makreeltje
 
Top hoor R,

Hangend in een rookton blijft het mooiste maar het is best goed gegaan zo te zien
 
Ja hoor!! dit lust ik!! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan