BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kipfilet

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Na een weekend van wijn, kaas en zondag een steven & me, wilde m'n vriendin wel eens wat light eten. Iets met kipfilet ofzo. Zag ik toch mooi weer een kans om de smoker op te stoken. Want gerookte kipfilet is natuurlijk super light. Vanmorgen gelijk naar de poelier gereden voor een kilootje kipfilet en in de pekel gelegd. Heb alles gedaan zoals beschreven in het filmpje van Lukas. Heb alleen bruine suiker en jenever toegevoegd.

Foto-YNYXCXQH-D.jpg


Het roken (met kersen hout) duurde langer dan ik had verwacht. Vier uur om precies. De kerntemp. bleef bij 61 graden hangen en zakte zelfs nog wat terug tewijl de dome temp. constant op 90 graden heeft gestaan. (kon het niet echt vatten) Maar uit eindelijk toch de 72 graden bereikt.

Foto-VMMTBNJR-D.jpg


Foto-GDMQQ3SS-D.jpg


Foto-USH6ORBN-D.jpg


Had verwacht dat door de lange tijd de filet droog zou zijn geworden maar dit was gelukkig niet het geval. We hebben het gegeten met een salade uitgeveegde koelkast (avocado tomaat peultjes komkommer rodeui) met maple mosterd deressing. Was lekker!

Foto-IK7E8RMF-D.jpg
 
Ze zien er goed uit.
Het gebeurd wel vaker dat de temp blijft hangen met kipfilet roken rond de 61.C.
 
Hmmmm, misschien breng je me nu net op een idee om vandaag wat te gaan doen.....
Ziet er heerlijk uit!
 
salade gerookte kip. Altijd lekker.
 
Gerookt kippie altijd lekker!!
 
is een heerlijk fris gerecht, en zelf gerookte kip is gewoon lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan