BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kipfilet op de Barbecook Otto

 
 

Ragnarok

Sprokkelaar
Berichten
48
Vandaag volgens het Noskos-recept 6 kipfilets op mijn laatste aanwinst, een Barbecook Otto, gezwierd. Dus 1u in de pekel, een handvol kersenhout en dan laten opkomen tot 65graden (ik had nooit gedacht dat de temperatuur zo snel ging oplopen dus was net te laat). Ik heb dan ook gelijk de stekker uitgetrokken en maar goed ook, want 10min later tikte de kerntemperatuur 82 graden aan. Ik merkte dat er onder de rookoven een fameuse stroom aan vocht uitliep en ook nadien kwam er nog ontzettend veel sap uit, hier moet dus echt iets op gevonden worden.

Het eindresultaat zien jullie. De onderkant ziet er niet echt mooi uit maar de smaak is wel in orde. Al bij al niet slecht voor een eerste keer, maar ik ben nog meer gemotiveerd om een eigen rookoven te maken om een gelijke garing (lees: kleuring) te bekomen en een diepe lekbak te kunnen plaatsen. De jacht naar bouwplannen en - tekeningen kan dus beginnen...
00bb6bf4964e533264d19d24eec9e2eb.jpg
2e6496f69f9ec599cf38d397e3577636.jpg


Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Jij bent verkocht, straks wil je geen gerookte kip uit de supermarkt meer.
 
Dat is een van mijn favorieten. Ja niet alleen de temperatuur maar ook de hoeveelheid rook en zout zijn van grote invloed. Ik vacumeer ze meteen als ze koel zijn. Dan trekt de smaak er helemaal in. Later even warm maken en smullen.
 
zooo lekker dit
veel beter dan uit de super
netjes gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan