Toen Dennis en ik laatst bij de Weber Grill Academy van Reitse Spanninga waren hadden wij een heerlijk voorgerecht; Gerookte en gepocheerde ham in hooi.
Het recept staat hier: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1564.0
Dit wilde ik ook zelf eens maken.
De ingredienten:
In de pan: hooi, rozemarijn, thym, laurier
Beenham erbij met extra thym, rozemarijn en laurier
Geheel bedekken met hooi en onder bier zetten.
Geheel aan de kook brengen en zodra het kookt van het vuur halen en laten afkoelen in het hete mengsel.
Na 4 uur was het op kamertemperatuur en zag het er zo uit.
Droog deppen en een paar uur laten drogen in de koelkast zodat het de rook goed kan opnemen.
Aangezien de temperatuur overdag al naar de dertig graden gaat kan ik dan niet koud roken (temperatuur van je vlees moet onder de 28 graden blijven). 's Avonds is het echter 15 graden of minder en dan gaat het prima.
Cold Smoke Generator gevuld met rookmot
aansteken met een waxine lichtje
Beenham
Smoken in de Weber kettle
Minimaal twee dagen laten rusten en dan kan je het snijden
Met wat asperges en ei is het heerlijk
Bedankt voor het kijken.
Het recept staat hier: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1564.0
Dit wilde ik ook zelf eens maken.
De ingredienten:
In de pan: hooi, rozemarijn, thym, laurier
Beenham erbij met extra thym, rozemarijn en laurier
Geheel bedekken met hooi en onder bier zetten.
Geheel aan de kook brengen en zodra het kookt van het vuur halen en laten afkoelen in het hete mengsel.
Na 4 uur was het op kamertemperatuur en zag het er zo uit.
Droog deppen en een paar uur laten drogen in de koelkast zodat het de rook goed kan opnemen.
Aangezien de temperatuur overdag al naar de dertig graden gaat kan ik dan niet koud roken (temperatuur van je vlees moet onder de 28 graden blijven). 's Avonds is het echter 15 graden of minder en dan gaat het prima.
Cold Smoke Generator gevuld met rookmot
aansteken met een waxine lichtje
Beenham
Smoken in de Weber kettle
Minimaal twee dagen laten rusten en dan kan je het snijden
Met wat asperges en ei is het heerlijk
Bedankt voor het kijken.