Mijn laatste vrije dag en nog steeds mooi weer vraagt na een fantastisch bbq weekend om een simpele sessie ter afsluiting.
Kippetje geplet en een voorraadje rub gemaakt van
4 el zeezout
2 el zwarte peperkorrels
1 el 4 seizoenen peper
4 el bruine basterd suiker
4 el zoete paprika poeder
1 tl cayennepeper peper
2 tl knoflookpoeder
2 tl uienpoeder
Het zeezout en de pepers heb ik gevijzeld, deels fijn met hier en daar een wat grover stuk.
Voor de kip heb ik ongeveer 2 eetlepels rub gebruikt, een beetje op gevoel.
De rest is een mooie standaard voorraad.
Ik heb er hasselback aardappeltjes bij gemaakt. Tussen de plakjes heb ik een plakje knoflook gedrukt. Wat olie en een beetje zout er over.
Paprika met knoflook en rode ui gemengd en wat olie en zout erbij voor het gezonde aspect van de maaltijd.
Resultaat:
Waar is de hasselback ? Die ligt nog op de Q. Waarschijnlijk te laat er bij op gelegd.
Nadat we de kip en de paprika op hadden, die overigens beide erg lekker waren toch maar eens de hasselback opgehaald, zie hier het resultaat. Niet gaar dus.
Ik zie hier bij het genootschap soms prachtige hasselbacks voorbij komen. Wie heeft voor mij de gouden tip/werkwijze?
Kippetje geplet en een voorraadje rub gemaakt van
4 el zeezout
2 el zwarte peperkorrels
1 el 4 seizoenen peper
4 el bruine basterd suiker
4 el zoete paprika poeder
1 tl cayennepeper peper
2 tl knoflookpoeder
2 tl uienpoeder
Het zeezout en de pepers heb ik gevijzeld, deels fijn met hier en daar een wat grover stuk.
Voor de kip heb ik ongeveer 2 eetlepels rub gebruikt, een beetje op gevoel.
De rest is een mooie standaard voorraad.

Ik heb er hasselback aardappeltjes bij gemaakt. Tussen de plakjes heb ik een plakje knoflook gedrukt. Wat olie en een beetje zout er over.
Paprika met knoflook en rode ui gemengd en wat olie en zout erbij voor het gezonde aspect van de maaltijd.

Resultaat:

Waar is de hasselback ? Die ligt nog op de Q. Waarschijnlijk te laat er bij op gelegd.
Nadat we de kip en de paprika op hadden, die overigens beide erg lekker waren toch maar eens de hasselback opgehaald, zie hier het resultaat. Niet gaar dus.

Ik zie hier bij het genootschap soms prachtige hasselbacks voorbij komen. Wie heeft voor mij de gouden tip/werkwijze?