Beef en Steak

Gegroet mede BBQ liefhebbers

MrRandom

Tondelzoeker
Goedemiddag,

Na het afbreken van meerdere onderdelen van mijn weber vorige week was het eindelijk tijd om een eerste Kamado te bestellen. (zie hieronder)
Hiernaast heb ik ook een pizzasteen besteld omdat ze hier thuis dol zijn op pizza's.

Ik heb al aardig rond gekeken op het forum, jullie hebben er iets moois van gemaakt.
De komende tijd hoop ik veel informatie op te doen en misschien in de toekomst kan ik ook bijdragen met foto's van heerlijke recepten.

Heb je tips voor een eerste test (as. zaterdag) of leuke anekdotes of andere tips, ik hoor het graag.

Een fijne avond,

Martijn (Voorthuizen, 37 jaar)

bbq.png

Van harte welkom Martijn!

Onze eigen @noskos heeft een prachtig boek geschreven getiteld ‘Het vuur de baas’. Fysiek bijna niet meer te krijgen, maar als ebook gelukkig nog wel. Hier krijg je een prima hands-on uitleg over hoe je kunt beginnen. Onthoud: in het begin gewoon lekker simpel houden. Niet al te druk maken om 10 graden meer of minder in je kamado, en vooral gewoon genieten. Lekker buiten, bij een vuurtje, goed eten klaarmaken, op een prachtig apparaat. Kippendijen met een mooie rub, wat fijne sateetjes, een mooie steak met peper en zout, gewoon lekker mee beginnen. Veel plezier dit weekend!

Welkom Martijn!

Ik zou zeggen maak zaterdag lekker wat MOINKballs of Frikandel burnt ends
Misschien wat gepofte aardappels in aluminiumfolie folie.
Lekker maïskolf erbij.
Of zoals Timmeh al zei een lekker kippetje / kippenpootje / drumsticks.
Gyros zonder spit is ook echt een aanrader.

Niet te moeilijk allemaal en niet direct full inferno maar rustig aan starten 😁
Linkje eerste gebruik Kamado Joe.

Welkom Martijn!
Veel plezier hier !
Aan het materiaal zal het niet liggen!

- de aardappels zou ik gewoon lekker insmeren met olie met wat grof zeezout zonder folie op het rooster leggen dat vinden wij lekkerder-

Martijn, van harte welkom op dit geweldige forum.

Terug
Bovenaan Onderaan