BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde druiven met mozzarella en pistache

 
 
 
 

PH met een F

Pitmaster
Berichten
516
Doordat het de laatste tijd nogal druk is hiero, weinig tijd voor originele recepten. Ook was hierdoor de fotowedstrijd helemaal op de achterste rij van mn geheugen terecht gekomen.
Dus toen ik t weekend een toetje serveerde met druiven van de bbq, moest [mention]Zzzjon [/mention]me er op attenderen dat ik nog even een verslagje moest tikken.. Merci!

Ja, dus. druiven van de gril. Ik had t ooit eens gezien in Iron Chef, Dominique Crenn (een van mn favo chefs) deed 't en dat was altijd ergens in een achterkamertje van mn geheugen blijven hangen om ooit ook nog eens te proberen.
Ik googlede er naar en zag dat Ottolenghi iets deed met druiven, burrata en venkel.
Burrata had de lokale super niet en omdat ik geen enkel vooropgezet plan had om hier een fotowedstrijd deelname van te maken heb ik mozzarella gebruikt.
Ik heb rode druiven ingesmeerd met wat olijfolie, balsamico azijn en een dikke schep bruine suiker. Daarover heen nog een beetje venkelzaad omdat Ottolenghi dat nou eenmaal ook deed. Volgzaam met eigen inbreng.. ofzo.
Ik deed de ingeoliede druiven in een bakje op de bbq van 200 graden nadat ik m'n picanha afgefakkeld had. Er loopt nogal wat sap uit een aantal van die rode rakkers. Dat wil ik natuurlijk niet kwijt raken.
Door t bakken van de druiven worden ze lekker extra zoet en de suiker helpt daar ook wel een beetje bij dat karamelliseert lekker.
Bolletje mozzarella er bij, druivjes er om heen, het sap over de mozzarella gegoten en daarna heerlijk genoten. Oh en natuurlijk nog wat pistache voor de culinaire crunch.

De kids zijn gek op druiven hier thuis, dus deze gaan we zeker vaker maken. Voor m'n eigen 'toetjes gevoel' wil ik de volgende keer mascarpone met suiker kloppen ipv de mozzarella, of een goede burrata natuurlijk, dat is een stuk beter dan de mozzarella dunkt me.
ab8969d22622aa21e33189b70ba0998c.jpg


d6355e282b56228fefbead98c3292730.jpg
 
Prachtig gedaan, heerlijke plaat!
 
Ziet er zeer goed en smakelijk uit.
 
Dat ziet er echt heel lekker uit!

Lijkt me heerlijk.

Ik moet ook echt werk gaan maken van de wedstrijd…
 
Top plaatje. Zou zo een extra fruithapje nemen. 😜
 
Ik zie hier dingen voorbij komen op het genootschap, daar heb ik nog nooit aan gedacht👍🏻👍🏻
 
Origineel recept en top uitvoering weer 👌🏻
 
Ik moest de titel twee keer lezen 😂 Nog nooit gehoord van gegrilde druiven, maar wat een plaatje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan