BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde bloemkool en kip van het spit

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Vandaag iets gemaakt waar ik al weken over liep te dubben. Gegrilde bloemkool plakken. En iet moet zeggen dat het experiment meer dan geslaagd was.
Boter met olijfolie zachtjes opgezet, teentje knoflook fijn gesneden en zachtjes laten smoren. 1 lepel kerriepoeder erbij en nog een 5 minuten mee laten verwarmen. Ondertussen de kip gevuld met knoflook tenen, rozemarijn, peper, zout en 2 halve limoenen. Vel los gemaakt, beetje zoute boter eronder, kip gemasseerd met olijfolie  en grillen maar.
Toen de kip bijna klaar was plakken bloemkool op de grill gelegd. Circa 5 min per kant. Resultaat was heerlijk, grillsmaak met kerrie doet het erg goed met bloemkool. Volgende keer variant met rode peper maken

Knoflook met kerrie even smoren

Bloemkool ingesmeerd met de olie

Plakken nog even grillen, kip is bijna klaar

Gegrilde bloemkool net van het rooster. Heerlijk
 
leuk recept, ga ik ook eens mee stoeien  :)
 
Niet eerder gezien. Leuk!
 
Maar heb je de plakken bloemkool dan gerubd met die boter/olijfolie/kerrie mix? Ben wel oprecht benieuwd naar dit receptje!
 
Bobvt78 zei:
Maar heb je de plakken bloemkool dan gerubd met die boter/olijfolie/kerrie mix? Ben wel oprecht benieuwd naar dit receptje!
Boter samen met olijfolie langzaam warm laten worden, fijn gesneden knoflook erbij en die circa 10 minuten laten smoren, na 5 minuten eetlepel kerrie erbij. Geheel aflaten koelen en daarmee de bloemkool plakken ingesmeerd. Die vervolgens grillen. Was erg lekker
 
Weer eens wat anders...doe mij het kippie maar :p
 
dank voor de tips! Opgenomen in de recepten database
 
Ben niet echt een bloemkool fan, maar je weet maar nooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan