BasBQ
Beef en Steak

Gegrild stoofvlees en maiskolf

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Tsja, eerst low&slow, dan high&fast, dus hier maar geplaatst.

Eerst sudderde ik een viertal sukadelappen zo'n vier uur in wijn/ bouillon op de kamado joe jr. , gevuld met marabu houtskool, tot ze gaar waren.
Daarna mochten ze even rusten en kon ik het suddervocht inkoken met een roux tot een mooie binding.
Dan het high&fast: de sukadelappen werden voorzien van een mooi korstje in de skillet op de kamado joe jr. opgestookt tot zo'n 200 graden. Ondertussen Mexicaans gekruide maiskolven op de WGA bereid als side dish.
Het resultaat: een mooie combi van zacht èn krokant vlees, een diepe jus en een knapperige maiskolf.

Genoten!

Groeten van Robert

20200620_193756.jpg
20200620_194158.jpg
20200620_194209.jpg
20200620_194636.jpg
 
Ziet er goed uit

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
 
Ik kan de intense "rundstoof" smaak bijna proeven.

Die was zéker aanwezig! Mijn gezelschap haalde direct en spontaan herinneringen van vroeger naar boven :)

Groeten van Robert
 
Ziet er niet verkeerd uit. Alle zenen en bindweefsel in die 4u zacht kunnen krijgen? Ga ik eens onthouden. Kijken of er me ook gaat lukken. Een goedkoop stuk vlees lekker maken op de Q vind ik het mooiste. Had graag een stukje geproefd.
 
Ziet er niet verkeerd uit. Alle zenen en bindweefsel in die 4u zacht kunnen krijgen? Ga ik eens onthouden. Kijken of er me ook gaat lukken. Een goedkoop stuk vlees lekker maken op de Q vind ik het mooiste. Had graag een stukje geproefd.

Het was zeker allemaal zacht genoeg geworden. Als ik het puur als stoofvlees had willen eten dan had ik het misschien nog iets verder gegaard maar ik wilde het achteraf nog even als hele lapjes krokant afbakken zonder de kans dat het volledig uit elkaar zou vallen.

Groeten van Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan