BasBQ
Beef en Steak

Gedroogde kruiden kopen

Een ritje naar de Bazaar in Beverwijk naar mijn 'supplier': OBA kruiden is ook een optie. Je kan ook on-line bestellen https://kruidenbestellen.com/. Geen idee of je ook de bestelling kan afhalen (in Alkmaar, waar ze gevestigd zijn)....
 
@Kiwietje thanks voor de goede tip!
IMG-20210227-WA0004.jpeg
 
Sorry voor het openen van dit oude topic, maar ik vroeg me af als ik bv. de strooibussen koop van uiengranulaat, paprikapoeder van de middelste keuze, deze zijn ongeveer 200,250 gram. Dan ga ik ervan uit dat het soortelijk gewicht van het product natuurlijk verschilt en de potten allemaal net zo groot zijn, klopt dit? En hoe groot zijn ze dan?
De gewichten tussen Kruidenbaron en van Beekum verschillen enorm, voorkeur gaat nu uit voor de 250 gram varianten van Kruidenbaron.
 
Hoi!
Als beginnend kamado'er wil ik komend weekend mijn eerste dish gaan maken op the bastard.
Nu vroeg ik me af, hebben jullie nog tips om gedroogde kruiden te kopen? Ik wil zelf een rub maken en samenstellen.
Ik ga morgen eens langs de sligro, kijken wat ze hebben.
Hebben jullie nog tips voor winkels, evt online waar jullie ervaringen mee hebben?
Thanx
Of het de oplossing goedkoopste is weet ik niet maar bij mijn lokale turkse supermarkt hebben ze veel kruiden en in navul verpakkingen.
Ik vindt het ook leuk om zelf de rubs te maken omdat ik wil experimenteren en idd het zout onder controle heb maar neem ook "schaamteloos" recepten over of een kant en klaar mix als deze goed bevalt.
Kleine wekpotjes (o.a. Xenos) sluiten de voorraad lekker lucht dicht af en kan je met een lepel in.
 
Of het de oplossing goedkoopste is weet ik niet maar bij mijn lokale turkse supermarkt hebben ze veel kruiden en in navul verpakkingen.
Ik vindt het ook leuk om zelf de rubs te maken omdat ik wil experimenteren en idd het zout onder controle heb maar neem ook "schaamteloos" recepten over of een kant en klaar mix als deze goed bevalt.
Kleine wekpotjes (o.a. Xenos) sluiten de voorraad lekker lucht dicht af en kan je met een lepel in.
Wij hebben lokaal ook een turkse groenteboer met een kruidenrek waar je u tegen zegt. Hoop dingen waar ik nog nooit van had gehoord, in van die plastic sausbakjes. Ook maar eens een keer langsgaan om wat dingen in te kopen zodra het weer nodig is.
 
Zeker bij de kruiden die je veel gebruikt is een supermarkt potje snel op.
De kant en klare mixxen van o.a. Noskos zijn heel lekker maar met je eigen mix kan je er ook je eigen draai aangeven.
Wat ik prettig vindt van de eigen mix is dat je die op vakantie even kan maken.
 
Sorry voor het openen van dit oude topic, maar ik vroeg me af als ik bv. de strooibussen koop van uiengranulaat, paprikapoeder van de middelste keuze, deze zijn ongeveer 200,250 gram. Dan ga ik ervan uit dat het soortelijk gewicht van het product natuurlijk verschilt en de potten allemaal net zo groot zijn, klopt dit? En hoe groot zijn ze dan?
De gewichten tussen Kruidenbaron en van Beekum verschillen enorm, voorkeur gaat nu uit voor de 250 gram varianten van Kruidenbaron.
Gezien het feit dat ik geen ervaring heb met dit bedrijf durf ik het niet te zeggen. Wat ik wel durf te zeggen is dat een belletje naar het bedrijf in kwestie zal resulteren in het juiste antwoord! ;)
 
Bij de kruidenbaron heb je twee maten bussen. Heb er een boel van in de kast 😂
 
Kruidenbaron, toko of de turkse super. Allemaal veel kruiden en stukken goedkoper dan de potjes bij de supermarkten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vrijdag bij de Turkse supermarkt kruiden gehaald.
potten zijn 130 gram en kosten rond de 2 euro per stuk.
A2DF3F07-606C-4F55-B6CA-4B78396DF653.jpeg
 
Kijk die heb ik eigenlijk ook altijd. Ze hebben ook de losse (navul?) zakjes. Heb eigenlijk nooit gekeken of die echt goedkoper zijn 😯
 
Wij zitten redelijk dicht bij Beverwijk en daar zit Amazing Oriental https://amazingoriental.com/ die is ruim voorzien in veel kruiden, in naar wens strooibussen of iets grotere zakken, je koopt er 250 gram paprikapoeder voor bijna dezelfde prijs als een busje Silvo ( 40 / 50 gram ? ) in de supermarkt, verder ook vaste klant van de Turkse supermarkt daar koop je ook veel soorten kruiden voor een redelijke prijs.
Online ( nog ) geen ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan