BasBQ
Beef en Steak

Gedroogde kruiden kopen

NSM

Vuurmaker
Berichten
74
Hoi!
Als beginnend kamado'er wil ik komend weekend mijn eerste dish gaan maken op the bastard.
Nu vroeg ik me af, hebben jullie nog tips om gedroogde kruiden te kopen? Ik wil zelf een rub maken en samenstellen.
Ik ga morgen eens langs de sligro, kijken wat ze hebben.
Hebben jullie nog tips voor winkels, evt online waar jullie ervaringen mee hebben?
Thanx
 
Ik haal mijn kruiden met name bij de Hanos/sligro. Van Beekum (online) is ook een goede winkel. Met name paprikapoeder ect koop ik in grotere hoeveelheden en deze stop ik dan in wat kleinere potjes (100ml) in de keukenla. (heb er nu en bak omheen en nog meer potjes..).
20200515_203808.jpg
 
Hier goede ervaring met Van Beekum Specerijen. Zoals Kiwietje aangeeft, heb ik bepaalde veel gebruikte producten iets groter ingekocht. Zo heb ik e.e.a. in de (droge) kelder liggen: Zeezout, Peper, Paprika poeder, oregano, ui- en knoflook granulaat, kerrie.. noem maar op. Dan zijn er een aantal kruiden die ik minder vaak gebruik. Deze koop ik iets kleiner in. Overigens ben ik hier pas een maand geleden mee begonnen dus mijn keuken staat nog vol met supermarkt potjes. Zo wil ik langzaam hetzelfde gaan doen als Kiwietje heeft gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Ik koop mijn grootverpakking over het algemeen bij de toko(ui, look en paprika, chili etc) Let wel op.. Dit is meestal in poedervorm dus heel erg fijn ten opzichte van granulaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Ik haal mijn kruiden met name bij de Hanos/sligro. Van Beekum (online) is ook een goede winkel. Met name paprikapoeder ect koop ik in grotere hoeveelheden en deze stop ik dan in wat kleinere potjes (100ml) in de keukenla. (heb er nu en bak omheen en nog meer potjes..). Bekijk bijlage 15291
Ziet er goed uit! Ik ga in conclaaf met het parlement en kijken of ik mijzelf een lade kan toe eigenen in de keuken. :)
 
Ik heb vorig jaar een vergelijking gemaakt tussen de supermarkt (potjes van Verstegen) en van Beekum.
Ven Beekum is met de meeste kruiden goedkoper en ook vaak goedkoper als Sligro.
Vaak haal ik ze ook bij de turks/marokaanse winkel of de toko.

Moraal, alles goedkoper dan in de reguliere supermarkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Ziet er goed uit! Ik ga in conclaaf met het parlement en kijken of ik mijzelf een lade kan toe eigenen in de keuken. :)
Laat die foto's zien en ze is om; Menig vrouw kan toch alleen maar genieten bij het zien van deze mate van "opgeruimd" ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Hoi!
Als beginnend kamado'er wil ik komend weekend mijn eerste dish gaan maken op the bastard.
Nu vroeg ik me af, hebben jullie nog tips om gedroogde kruiden te kopen? Ik wil zelf een rub maken en samenstellen.
Ik ga morgen eens langs de sligro, kijken wat ze hebben.
Hebben jullie nog tips voor winkels, evt online waar jullie ervaringen mee hebben?
Thanx
Ik koop ze bij de toko.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Als beginner is het ook echt niet verkeerd om de kruiden van ome @noskos te proberen.
Raar dat dit nog niet gezegd is eigenlijk.
Ik vind ze tot nu toe altijd lekker. En vooral voor de eerste keer PP is het fijn om een kant en klare mix te gebruiken. Een mooi start punt om je eigen smaak te vinden. Ik blijf m gebruiken.
 
Bij de Sligro laatst zo’n grote pot oregano gehaald, waar ik nu veelvoudig gebruik van maak.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Als beginner is het ook echt niet verkeerd om de kruiden van ome @noskos te proberen.
Raar dat dit nog niet gezegd is eigenlijk.
Ik vind ze tot nu toe altijd lekker. En vooral voor de eerste keer PP is het fijn om een kant en klare mix te gebruiken. Een mooi start punt om je eigen smaak te vinden. Ik blijf m gebruiken.
Denk omdat de vraag specifiek over kruiden ging en niet over rubs ;).
Nu is er helemaal niks mis mee als je de rubs voor-gemengd koopt. Smaak zal gewoon goed zijn.
er zitten alleen 2 nadelen aan, ten eerste de prijs. Zelfs al koop je de silvo kruiden uit de supermarkt dan ben je nog goedkoper uit als je je eigen rub mengt. 2e nadeel is dat ze heel vaak zout bevatten. Zout wil je los van je rub toepassen. Zout voor het 24h van tevoren voor droogpekelen en de rub voor de smaak/bark.

ik heb mijn kruiden bij van beekum besteld, dik tevreden. Goeie prijs en prima kwaliteit
 
Hier wordt ook bij het bekende rijtje besteld. Kruidenbaron (ook veel meer als kruiden) Van Beekum, Sligro etc. Potjes nooit los besteld. Gewoon in het begin kleine potjes paprikapoeder bestellen, die zijn zo op, en dan heb je de strooier over.
Recent wel overgestapt van uien en knoflookpoeder naar granulaat. Dat klontert niet zo.
 
Zelf rubs maken heeft mijn voorkeur. Ik wil geen duur betaald zout in een rub of andere mix. Los daarvan, ik gebruik bijna geen zout maar voeg ipv daarvan liever wat extra kruiden toe.
In het kader van de coronaverveling heb ik eind vorig jaar een overzichtje gemaakt van de prijzen. Als er behoeft aan is wil ik dat (proberen) te delen.
 
Zelf rubs maken heeft mijn voorkeur. Ik wil geen duur betaald zout in een rub of andere mix. Los daarvan, ik gebruik bijna geen zout maar voeg ipv daarvan liever wat extra kruiden toe.
Helemaal mee eens. Meer controle over wat voor smaken je hebt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan