BasBQ
Beef en Steak

Gedroogde bacon/spek

Camiel zei:
mooi resultaat, waarom heb je de schimmel er niet afgewassen met wat water en colorozozout?
Was mijn vraag ook een beetje, heb je onverdunde azijn gebruikt ?
Meestal pas ik een mengsel van azijn en water en veeg het met een doekje weg. Als je onverdunde azijn hebt gebruikt verklaard wel waarom je schimmel niet is terug gekomen :)
Zijn toch behoorlijke plekken wat de schimmel opzat. Ik had het persoonlijk eerder behandeld.
 
Ceriel zei:
Mooie kleur! Ben je nu wel of niet tevreden? maw, gaat het herhaald worden?

Rauw heeft het een speciale smaak maar gebakken proef ik niet veel verschil met een normale bacon.
Het probleem is dat ik een groot liefhebber ben van goede charcuterie. Om het niveau te behalen wat ik "gewend" ben moet ik nog heel veel jaren gaan oefenen.

Maar ik heb mijn eerste probeersel in iedergeval overleefd.
Mijn schoonmoeder ook.....  L-)


Camiel zei:
mooi resultaat, waarom heb je de schimmel er niet afgewassen met wat water en colorozozout?

Waarschijnlijk omdat ik dat nu voor het eerst hoor.  :)




BertM zei:
Camiel zei:
mooi resultaat, waarom heb je de schimmel er niet afgewassen met wat water en colorozozout?
Was mijn vraag ook een beetje, heb je onverdunde azijn gebruikt ?
Meestal pas ik een mengsel van azijn en water en veeg het met een doekje weg. Als je onverdunde azijn hebt gebruikt verklaard wel waarom je schimmel niet is terug gekomen :)
Zijn toch behoorlijke plekken wat de schimmel opzat. Ik had het persoonlijk eerder behandeld.

Ik had onverdunde azijn gebruikt.

Mocht ik het nog een keer gaan proberen zal ik elke week het vlees schoon maken met verdunde azijn en colorozo zout.


Nog meer tips voor de volgende keer?  :-B
 
Zo wie Zo een dikke pluim voor je lef en doorzettingsvermogen!

Het ziet er prachtig gerijpt uit, bravo!
 
Camiel zei:
Ikzelf hou een mengsel van 100gr colorozo zout op 1 liter water aan. Even doorkoken en af laten koelen. Met een borsteltje (afwaskwast) borstel je het zo schoon.

Bedankt voor de tip.


Mijn vriendin is helemaal weg van het vlees.
Volgens haar minstens 2x zo lekker als de toch al erg goede standaard zelfgemaakte bacon.
Dus ik ga waarschijnlijk nog nieuwe pogingen wagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan