BasBQ
Beef en Steak

Gebruik smokerbox

 
 

SGx71

Stoker
Berichten
273
Ik heb vorig jaar gespeeld met de barbcook rookoven, en het beviel me prima.
( altijd al een gezonde obsessie met eten en maken gehad ;) )

Na ettelijke keren vis, kip en die zaken erop gedaan te hebben, was ??n ding me niet helemaal 'goed' bevallen.
Het opstoken van dat apparaat is alles of niets, luchtregeling en brandstof toevoegen was onhandig, alsmede de rookmedia ( snippers, chunck of mot )

Binnenkort komt dan mijn spaarvarken weer, om geslacht te worden, en 'toevallig' bij het begin van de lente/zomer ....
Ik ga (eindelijk) een echte BBQ aanschaffen, de weber 57
( ik twijfel nog een beetje tussen de one-touch, of de One-Touch premium - zit daar werkelijk zoveel verschil in ? )

Nu wil ik dit erbij nemen voor mijn rook-avonturen
17179.jpg

Een Weber smokerbox.

Kan dit rechtstreeks op de kolen, of moet het 'ernaast' ?
Ik zie op youtube wel filmpjes, maar dat zijn meestal gasbbq's en zetten ze het op de branders erbij.

Of is een aluminium zelfmaak pakje handiger ?
 
Volgens mij is het verschil de aspan ;D
 
Ja er zit wel wat verschil tussen de one touch en de Premium en als je het heel gek maakt de Master touch

http://www.weberstephen.nl/Productwereld/Brikettenbarbecues/One-Touch/One-Touch-Original-57-cm-Black.aspx

http://www.weberstephen.nl/Productwereld/Brikettenbarbecues/One-Touch/One-Touch-Premium-57-cm-Black.aspx

http://www.weberstephen.nl/Productwereld/Brikettenbarbecues/Master-Touch-GBS/Master-Touch-GBS-57-cm-Black.aspx

De premium heeft als extra een scharnierend bovenrooster en een aspan, en dat is toch echt een aanrader (geen kleine kooltjes die uit de bbq op je kleren vallen) en daarboven heeft de mastertouch een tuck away voor de deksel ook super handig en een gourmet rooster waarbij je allerlei gadgets kan kopen die in het midden passen.

De smokerbox zou ik alleen kopen als ik een gas bbq had. je kan de snippers, geweekt, gewoon op je kolen gooien of gewoon chunks gebruiken.

BTW je kan op Marktplaat de mooiste webers kopen voor een hele schappelijke prijs ;).
 
De smokerbox zou ik ook alleen kopen voor gasbbq, tenzij je van plan bent om hele kleine snippers te gebruiken...
 
Frits zei:
Ja er zit wel wat verschil tussen de one touch en de Premium en als je het heel gek maakt de Master touch
BTW je kan op Marktplaat de mooiste webers kopen voor een hele schappelijke prijs ;).

De vrouw is ook wel een beetje verliefd geworden op deze
http://www.cookoutshop.nl/Weber-One-Touch-premium-57-cm-appelgroen/nl/product/10307/

appelgroen ...

Ik ga ook MP nog maar eens doorspitten, you never know.
Dat Gourmet system op de huidige modellen is erg mooi, ja, dat kan gelukkig ook achteraf geregeld worden.
( vooral de searplate :p )

( passen de outdoorchef 57 gietijzeren grills ook op de 57 ? )
Ik meende zoiets gezien te hebben

Gerard777 zei:
De smokerbox zou ik ook alleen kopen voor gasbbq, tenzij je van plan bent om hele kleine snippers te gebruiken...

Ik had zo'n pakket gekocht, en daar zit vanalles bij, maar ik 'moet' niet pers? die kleine dingen gebruiken, beste effect gaven de Weber zakken ( bonus AH 50% discount vorigjaar )
Dus die ga ik blijven gebruiken
 
De Outdoorchef roosters passen ook op de Weber 57 modellen. De sear grate en het gourmet rooster kunnen ook achteraf aangeschaft worden.

De snippers die je bij de appie hebt gekoch kan je gewoon op de kolen gooien, wel even een uurtje weken in water anders verfikken ze gelijk
 
Frits zei:
De snippers die je bij de appie hebt gekoch kan je gewoon op de kolen gooien, wel even een uurtje weken in water anders verfikken ze gelijk

Lol, ja, maar daar kwam ik de eerste keer ook vrij laat achter :)
En na een uurtje in het water / rode wijn was het een fijn product bij mijn gerookte kippetjes.


 
Ik koop meestal bij de welkoop houtsnippers voor in een konijnenhok. Die zijn gemaakt van beukenhout. Kosten zijn erg laag.
Ik maak er een pakketje van met aluminiumfolie. 2 gaatjes in de bovenkant en op het vuur leggen.
 
Klopt, en in 'verse' zakken haardhout zit ook meestal wel 80% bruikbare stammetjes.
Even uitzoeken, en met een bijltje losgaan werkt ook prima.

4? voor wat eiken en beukenstammetjes, de rest gaat in de vuurkorf voor de kid's
 
ik zou ook alleen maar voor een smokerbox gaan voor bij een gas bbq, zoals de anderen ook al aangeven.

ander vraagje: volgens mij heb jij je nog niet voorgesteld hier, is misschien wel zo leuk, dan weten we een klein beetje wie je bent  :)
 
Een smokerbox is op zich wel handig voor een brikkettenBBQ als je heel kleine snippers hebt. Maar je kunt ook een pakketje maken in aluminiumfolie. Zo'n smokerbox kan je dan op de hete kolen plaatsen maar bij langere sessies is dat wat vervelend want je krijgt die smokebox er natuurlijk niet meer uit eens hij gloeiend heet is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan