Beef en Steak

Gambas Pil Pil

dacken

Sprokkelaar
Hoi,

Er kwam laatst een mooie garnalen aanbieding voorbij en daar heb ik maar van geprofiteerd. Super simpel recept maar daar hou ik van. :)

- 300 ml olijf olie
- 14-16 medium garnalen
- 6 teentjes knoflook, fijn gesneden
- 3 hele Cayenne pepers, door midden gesneden inclusief zaadjes (mag eventueel meer als je van scherp houdt)

Bereid BBQ voor op direct koken, ik had mijn halve steen er uit moeten halen. Maakt niet veel uit maar toch.
IMG_5863.JPEG

hoog vuur, bak de knoflook aan totdat het een beetje goudbruin wordt.

IMG_5862.JPEG

Daarna mogen de garnalen er bij. Zonder enige marinade.

IMG_5865.JPEG

Dit geeft een heerlijke geur af. Kreeg gelijk een appje van de buren of ze mee mochten eten. ;-)

IMG_5866.JPEG

Ik ging voor 60 graden kern temperatuur. Kan iets hoger bij de grotere.. maar ga niet voorbij de 70 zou ik zeggen. :) Na ongeveer 5-8 minuten is het wel klaar.

IMG_5867.JPEG

De olie kan je over de pasta heen gieten. Heerlijk. Of met wat brood.. maar dat is wel vrij heftig.

Waarschuwing: Je stinkt wel erna.. ;-)

Groet,
Chris

Heerlijk!

Had je de pasta alleen gekookt en dan met de olie erover of zaten daar wat kruiden/saus bij?

Heerlijk!

Had je de pasta alleen gekookt en dan met de olie erover of zaten daar wat kruiden/saus bij?

Ik had verse pasta van de AH gekocht en die gekookt met een beetje knof/rode peper en peterselie. Ik gooide er een paar lepels knoflook olie over voor wat extra smaak maar eigenlijk had ik de knoflook olie ook direct door de pasta kunnen doen en de peterselie erna kunnen doen.

Al doende leert men. ;-)

Yes, dit lust ik ook.
Leuke variatie voor de knoffie, garnalen en pepers. 😋
😋

Dat is een heerlijk maal!

Voor dit soort maaltjes mag je me gerust wakker maken. Lekker bij de paste. En stiekem een paar stukjes ciabatta in de olie soppen. Top

Terug
Bovenaan Onderaan