BasBQ
Beef en Steak

Fruit in je snuit: Grilled Lemonade

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.099
Fruit in je Snuit, het eerste waar ik aan dacht is Grilled Lemonade, lang geleden al eens gedronken maar nog nooit zelf gemaakt, schande.
Voor deze fotowedstrijd opdracht dus het perfecte moment het te maken, maar wel met een tikkeltje Gin, lekker fris en zeker de Japanse Roku is superlekker.
Grilled "Lemon"ade zegt het al , licht gesuikerde citroenen grillen op de BBQ tot de suiker caramellisseerd is.
Grilled Lemonade is over komen waaien uit de USA een jaartje of 10-11 geleden. Is heerlijk fris zuur met een zoetje, althans zo hebben wij deze gemaakt want je bent zelf helemaal vrij hoe zoet of zuur je hem wilt hebben met de suikersiroop die je ook zelf hebt gemaakt.

We beginnen met de Citroenen

DSC_3020.JPG



Erg handig vind ik de Cup maatschepjes, niet alleen bij Amerikaanse recepten want ze zijn ook een veelvoud van Eetlepels 1/4 cup is 4 el. 1 Cup is 16 el. en alles ertussenin.

DSC_3030.JPG



Suiker 1:1 mengen met koud water en op de BBQ even verwarmen tot alle suiker is opgelost, van de BBQ, af laten koelen en hebt je eenvoudige suikersiroop.

DSC_3037.JPG



Citroenen halveren en dopen in de suiker.

DSC_3042.JPG
DSC_3045.JPG
DSC_3048.JPG



Gillen op de BBQ

DSC_3054.JPG
DSC_3055.JPG
DSC_3062.JPG
DSC_3064.JPG


Citroenen af laten koelen en persen

DSC_3069.JPG
DSC_3073.JPG


En dan het moment suprême, Het citroensap aanlengen met de suikersiroop tot de gewenste smaak (verhouding zoet/zuur)
Dit eindresultaat is je uiteindelijke "lemonsyrup" die je vervolgens weer aanlengt met water tot een heerlijk verfrissende drank, oh ja en voor de extra kick een scheut van deze heerlijke gin erbij.
Wil je een niet alcoholische drank dan laat je de gin weg, en doe je er wat munt of een vers schijfje gember bij.

DSC_3086.JPG
 
Geweldig Ewald, dat moet genieten zijn geweest.
 
perfect met dit mooie weer!
 
Heerlijk gedaan!

Lijkt me o zo lekker met dit weer.
 
Lijkt me heeeeeerlijk. Denk dat ik mijn teerbeminde 🥰 daar ook wel gelukkig mee maak.
 
Dit is inderdaad heerlijk. Heb ik vorige zomer vaak gemaakt. De valkuil is dat het zo'n fris drankje is, dat de alcohol amper opvalt. En bij heel warm weer gaan ze rap. 🤣
 
Dit is inderdaad heerlijk. Heb ik vorige zomer vaak gemaakt. De valkuil is dat het zo'n fris drankje is, dat de alcohol amper opvalt. En bij heel warm weer gaan ze rap. 🤣
Daar heb jij helemaal gelijk in en zeker met dit bloedhete weer inderdaad.😊
 
Heerlijk drankje! Lekker met wodka ook trouwens!
 
Dit zou ik best ook eens willen maken maar ik mis een recept met hoeveelheden en verhoudingen. Het hoeft echt niet op de mmol precies (hoewel...) maar iets van aantallen citroenen en volumes van suikersiroop t.o.v. citroensap zou mooi zijn. Wil je dat delen?
 
En, ff en paar proefflesjes rondsturen?
Maakt het makkelijker om een waardellrdeel te geven.

Foto is top.
 
Dit zou ik best ook eens willen maken maar ik mis een recept met hoeveelheden en verhoudingen. Het hoeft echt niet op de mmol precies (hoewel...) maar iets van aantallen citroenen en volumes van suikersiroop t.o.v. citroensap zou mooi zijn. Wil je dat delen?
Noskos heeft het heel lang geleden al eens geplaatst in cocktails


Er zijn heel veel recepten die voor een groot deel veel gemeen hebben, ik heb de honing weggelaten, honing vind ik voor de herfst en winter, een warme smaak, dat wil ik niet in de zomer..
Voor de suiker siroop gebruik je gelijke delen suiker en water.
in mijn geval was dat 2/3 cup water en 2/3 cup suiker, ik gebruikte lichte basterdsuiker omdat die lekker makkelijk wegsmelt
12 citroenen heb ik gebruikt die ik gedoopt heb in lichte basterdsuiker, dit is dus extra suiker gewoon steeds een beetje in een plat schaaltje en dopen, en als het op is opnieuw wat suiker in dat schaaltje etc.
Je maakt eerst de suikersiroop daarna gril je de citroenen , laat ze afkoelen en perst ze uit, het citroensap meng je met de afgekoelde suikersiroop naar eigen smaak, je gebruikt dus waarschijnlijk niet alle suikersiroop, hier is geen regel voor, wij houden van fris zurig.
Als je dit hebt gedaan heb je je uiteindelijk Citroensiroop die je vervolgens aanlengt met water/Spa water tot een heerlijk lemonade, dit is ook weer volgens eigen smaak.
 
Heerlijk verfrissend met dit weer. Ziet er top uit 👌🏻
 
Super gaaf Ewald, geweldig voorbeeld hoe breed het onderwerp van deze maand genomen kan worden!
Top Top Top! krijg er dorst van in plaats van honger, wat een forum is dit toch :p
 
Superleuk om eens samen met de kids (die het studentenleven leiden, dus hier heel erg voor open staan🤣) uit te proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan