BasBQ
Beef en Steak

Franse Rillettes met een BBQ twist

TheFoodSnobFrog

Vuurmaker
Berichten
78
Kennen jullie de "Rillettes" uit Frankrijk?

Ik ben er helemaal gek op en ze zijn bijna te vinden in Nederland  :(

Maar dat maakt helemaal niet uit voor ons want we zijn BBQ meesters, dus hier is mijn idee voor zelf-gemaakt "BBQ Rillettes"!

Je kan gewoon Pulled Pork gebruiken voor je rillettes, gewoon niet te veel Rub misschien, maar voor de rest de PP goed snijden en dan meng je het met "Saindoux" => hoe het dat in het Nederlands? die op zachte vuur vloeijbaar is geworden.
Een Laurierblad en beetje thijm en veel zwarte pepper en dan in de ijskast voor 12 uur.

Een eerlijk Rillettes met een lekker Smoke smaak  8)
 
Mijn idee is om gewoon rillettes op de barbecue te maken.... bakje met procureur en ganzenvet en dan heel langzaam laten garen met wat rookhout. Waarom de "short cut" met kant en klare PP ;)
 
Rilettes ligt hier gewoon bij de Carrefour  ;) maar denk dat je inderdaad met PP en ganzevet heel ver komt.
 
"Carrefour"?!?!?  Shit is dat in Nederland, nee toch? ???

Ganzenvet heeft toch een andere (ietsje 'gamier') smaak dan Saindoux ("lard" in Engels?), maar kan ik dat vinden hier? Ik weet het niet...
Oh Pulled Pork is een "shortcut"? Dat wist ik niet  ;D 
Maar idd jouw suggestie is ook heel goed; een hele PP is meestal gewoon teveel voor mij en de familie daarom kwam ik op het idee.
 
Werk in Brussel en daar barst het van de carrefour's, en er is niks mis met shortcuts.

Is weer een leuk recept: wat doe je met de PP leftovers
 
Ik koop rilettes bij de Sligro. Meestal als Dennis er niet bij is, hij wil altijd de helft van mijn bakje..... ;)
 
Kan ik me goed voorstellen ;)


Kan je gewoon binnen lopen en iets kopen bij de Sligro of moet je een "ondernemer" zijn of zoiets?

Oops ik zie het nu, je moet wel een klantenkaart hebben - geen Rillettes voor mij :D
 
Je moet een pasje hebben, maar daar is wel aan te komen. In principe moet je een ondernemer zijn, of een vereniging oid.
 
Waar woon je? Als het in de buurt van Bussum is, kan je mijn pasjes altijd lenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan