BasBQ
Beef en Steak

Foto Gehakt... Bloemkool Bacon Bom!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.772
Beste BBQ-Vrienden!

Vandaag maakte ik iets heel lekkers voor de maandelijkse fotowedstrijd:

Cou07GQ.jpg


Zo'n dikke vette Bloemkool Bacon Bomb.

Maar zo begon het hele verhaal:

E8XzKF2.jpg


Ik had zo'n mooie groene rakker gevonden bij Sligro, dat werd de hoofdrolspeler van de show:

dQ2oTVR.jpg


Er was nog van die zalige Taleggio (Spaanse kaas) en ik kocht wat gehakt en spek en ging daar wat leuks mee maken.

Eerst even wat garing geven in een stoompannetje:

ainp9Ga.jpg


Dat ging goed.

3kt4Uh0.jpg


Gauw terug koelen:

noCLOYG.jpg


Gehakt prepareren:

5QVnCEc.jpg


Toen de Romanesco lekker bekleden met de kaas:

HGcTr4p.jpg


gRnghc0.jpg


Gehakt lekker vlakrollen tussen twee vetvrije papiertjes, ging fijn!

8qvWHKj.jpg


En om die (inmiddels rode) rakker heen draperen en aandrukken:

eWQW4Dx.jpg


Spek eromheen:

TZomjkS.jpg


Ik kreeg enorme zin in Jasmijn-thee:

BzYX9yt.jpg


Geintje natuurlijk, die was voor mijn liefje... ik pakte deze!

7KfOnRQ.jpg


Langzaam aan begint de druif mijn hele Mancave te annexeren...

edUaFzg.jpg


Die besloot ik daarom terug te dringen met een paar Heksen en Trollen:

I98SSxv.jpg


Maar ik betwijfel of dat effect heeft gehad. Wel echt zalig bier hoor, die jongens bij De Molen hebben het wel begrepen!

Geleidelijk aan werd het al wat!

tMjVOLD.jpg


Nog een half uurtje later konden we gaan lakken...

JQJuTB1.jpg


Voor bij het eten terug gegrepen naar een klassieker:

IR3Zyxl.jpg


Toen was het zover:

Cou07GQ.jpg


Er mocht aangesneden worden!

5lunTUx.jpg


Mooi gelukt!

s3mRIl1.jpg


En lekker was het ook!

Bedankt voor het kijken en gebruik je stemrecht wijs!  ;)
 
Wauw!
Mooi gerecht Sander. Prachtig.
Ook erg origineel.
En ja, Grand Prestige is zeker een heerlijke klassieker.

Dank voor het delen en de inspiratie
 
Da's een mooie bom. En zoals gewoonlijk een mooie foto. Lekker hoor Sander. :)
 
Lekker bezig weer Sander, om nom nom!
 
Die hebben wij ook in het menu van de #KETO zitten. Hij is goed gelukt, ziet er smakelijk uit.

Verstuurd vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk. Handige app wel, zeker voor het plaatsen van foto's

 
Dietiste had het over meer groente in de menu's. Zal deze eens voorleggen. Moet dan denk ik de biertjes, saus en gehakt maar niet vermelden ..... en kaas past ook niet in het dieet plan. Wellicht die foto van de thee dan maar laten zien. Prachtige rapportage weer.
 
Sow dan, die ziet er goed uit. En wat een dikke foto?s weer Sander. Die is echt goed gelukt. Lekker laagje kaas er bij. Spekkie voor het bekkie Mmmm .
En natuurlijk heerlijke biertjes. HJGP mag ik ook graag drinken (wat niet). Moet smullen geweest zijn.

Ik heb dit ooit ook gemaakt. Maar had nogal een gevecht met het gehakt. Viel er steeds af. Goede tip om hem tussen die velletjes te rollen. Moet hem nog eens gaan maken nu

Succes met de fotowedstrijd

Ps, je had me wel even op de kast met je thee. Moest ik even van bekomen hahaha
 
KamadoNovice zei:
Dietiste had het over meer groente in de menu's. Zal deze eens voorleggen. Moet dan denk ik de biertjes, saus en gehakt maar niet vermelden ..... en kaas past ook niet in het dieet plan. Wellicht die foto van de thee dan maar laten zien. Prachtige rapportage weer.



Onze dieet begeleidster wilde er ook niet aan zelfs niet toen ik opperde dat er toch zoveel vet weg smolt tijdens het bbqen :D
 
Ziet er echt heerlijk uit.. je gerecht trouwens ook..

En inderdaad de brouwers van de Molen hebben het helemaal door.. heerlijk bier..

En de Grand Prestige is sowieso een topper.. Heb dit jaar gelukkig ook de Vatgerijpt editie weten te scoren.. zalig..
 
KamadoNovice zei:
Dietiste had het over meer groente in de menu's. Zal deze eens voorleggen. Moet dan denk ik de biertjes, saus en gehakt maar niet vermelden ..... en kaas past ook niet in het dieet plan. Wellicht die foto van de thee dan maar laten zien. Prachtige rapportage weer.
In mijn dieet mag je geen bier, maar wel vet, ei, kaas, sommige groenten en heel veel vlees ;)
Dat niet bier deed ik toch al niet, maar drink sindsdien wel meer witte wijn.
 
Jajaja dit ziet er lekker uit, ook wel eens gemaakt , maar dan in oven en zonder de  kaas.
Jouw variant sla ik op voor de todo list.
Greetzzzzz B-)
 
Oven? Are you nuts?  :-O
 
Dit ziet er weer top uit hoor lijkt mij ook wel weer lekker en dan 1 helft zonder kaas


Grill Guru Elite large,WGA,Barbecook,maverick 733,fantast,One minute lighter
BBQ sessie
 
Terug
Bovenaan Onderaan