BasBQ
Beef en Steak

Flat Ribs; I call dips! ๐Ÿ˜‡

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
Dag hallo en een goedenavond vanaf deze kant!

Flat Ribs! Die heb ik nog maar eenmaal mogen maken. Tijd voor een tweede keer! Want, dat is me potverdikke toch een stukje smakelijk vlees zeg! Here we go, aldus ene Mario (dikke rhymezz alweer gestart zoals je leest ๐Ÿ˜‚)!

B2CF2F90-EA38-43D0-BE9A-646EBACC4C37.jpeg


B&F, bedankt maar weer ๐Ÿ˜‰ Altijd een kwaliteitsgarantie wat betreft het vlees, merci! Haal de โ€œ&โ€ weg en je hebt BF ๐Ÿ˜‡

Goed! De vlies eraf gehaald, wat bijgetrimt. Toen mocht er wat zout op enโ€ฆ โ€œPAPA IK DOEN?!โ€ Sla bijna pot zout van het aanrecht! Schrok me een ongeluk ๐Ÿ˜‚ Maargoed, Elin wilde *shock* wel meehelpen. Enfin, haar maar laten zouten en ik mocht weer genoegen nemen met het nemen van de fotoโ€™s ๐Ÿ˜‰

EBB06294-2183-4CA3-AFF5-E1B0206DC673.jpeg


Na 10 minuutjes wachten totdat het zout het vocht wat onttrok, heb ik, uh Elin, de rub aangebracht ๐Ÿ˜… Fiery Dust is een rub die ik heb overgenomen van Joy Bouwmeester. Een koningin wat betreft de Mexicaanse keuken. Maar ook de rest doet ze meer dan behoorlijk ๐Ÿ˜ Zo ook deze rub!

368BD517-74BB-45BC-AD34-5B9656FDA0AA.jpeg


Zo dan! Kon merken dat Elin het vaker doet, want de ribs lagen mooi in de rub. Tijd om de Q aan te zetten met een richttemperatuur van 110 graden.

3940BE34-066F-4F0B-86FC-C0CFA4D84CC9.jpeg


Na een half uurtje was dit het geval, stuk beukenhout erbij gemikt en hop de ribs erop! De eerste 4 uur maar eens met rust laten en kijken hoe de bark zich dan zou vormen!

54D0DE62-37A6-4804-BAEE-52AE69DD7A33.jpeg


Na een uurtje was hij nog steeds mooi stabiel. Hij zat op de 100 graden. Ik dacht geef de margrietschijf nog ff een tikkie meer opening en dan hop! naar de shop. Want ja lieve mensen, weekboodschappen doen zichzelf niet ๐Ÿ˜‰

Tijdens de boodschappen zag ik dat mโ€™n Meater app geen connectie had met de probe. Ik maakte me niet druk, aangezien hij al mooi stabiel was. Shoppuh! ๐Ÿ˜‚

Thuisgekomen verbond mijn app weer met mโ€™n Meater en tot mijn schrik zag ik dat de omgevingstemperatuur naar 130 was geschoten ๐Ÿ˜ฑ Ook het vlees was al 79 graden.. Oooops.. Naja hij zag er iig wel goed uit! ๐Ÿ˜

D085EFA2-16D8-4C5B-9752-3A9A6C051286.jpeg


Snel inpakken en zien wat het wordt. Meer kon ik ook niet doen. Toch? Andere tips altijd welkom ๐Ÿ˜‰ Een uurtje later (in totaal dus 4 uur onderweg) bereikte hij de 96 graden. Even voelen, mwah, redelijk meeverend. Ik durfde hem niet verder te garen, dus in handdoeken gewikkeld en in de koelbox! Op naar het verjaardagsfeestje van een vriendinnetje van dochterlief!

3 uur later weer thuis, eten voor erbij gemaakt en maar eens zien hoe de ribs zijn geworden! Gelukkig! Het zag er nog steeds heerlijk uit ๐Ÿ˜‚

Ook de smaak was super, de malsheid had beter gekund, logica, maar was wel aangenaam verrast. De kleine zei; โ€œPapa goed gebbqtโ€, ook een geruststelling! ๐Ÿ˜Š Ik dacht namelijk dat ik hem volledig had verpest. Gelukkig niet ๐Ÿ˜‰ Er zijn nog wat plakjes overgebleven voor op een broodje morgen (he wat jammer ๐Ÿ˜‡), tijdens een nieuwe Q sessie! Met als grote leerles vandaag; nooit een aanpassing doen en weggaan. Eeeeeerst ff wachten ๐Ÿ˜‚

Het eindresultaat wat ik nog verschuldigd was aan u, de gewaardeerde lezer ๐Ÿคฃ Tot de volgende ronde!

E7680385-F541-4418-B9E1-369FF8C03827.jpeg


A2B836CC-6828-4E87-8122-B1903CED7B44.jpeg
 
Mooie ribben gemaakt met je souschefje ๐Ÿ‘๐Ÿป
Schijf verder open, geen verbinding meer. Dat was spannend boodschappen doen๐Ÿ˜ฑ. Maar ze waren goedgekeurd doorโ€™t cheffie ๐Ÿ˜
 
Mooie ribben gemaakt met je souschefje ๐Ÿ‘๐Ÿป
Schijf verder open, geen verbinding meer. Dat was spannend boodschappen doen๐Ÿ˜ฑ. Maar ze waren goedgekeurd doorโ€™t cheffie ๐Ÿ˜
Thanks, ik geef de complimenten door aan de souschef ๐Ÿคฃ

Zo is het! Dat is het belangrijkste ๐Ÿ˜‰
 
B&F en BF... ik ben je kwijt onderweg... maar dit is een top vleesje, dat zie ik zo!
 
Bedankt voor het delen van deze heerlijke fotoโ€™s
 
je rub kleurt mooi op je vlees!!

je kan met een prikker de boter test doen.. als je geen weerstand voelt (als of je in zachte boter prikt) dan is je short ribs klaar.
dit is vaak fijner dan puur op tempratuur sturen. zo heb ik ze wel eens ribs gehad op 88 die klaar waren en op 95 nog steeds niet.

verder mooi resultaat. had graag willen proeven
 
Lekkere ribs. Zien er goed uit. Kleine meid heeft een goede opvoeding gehad mooi man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan