BasBQ
Beef en Steak

Flamy vs Ecobrasa

 
 
 
 
 

MarBQ

Gerijpt
Berichten
3.192
Hey mede Q'ers

Al een hele tijd gebruik ik  Ecobrasa    kokosbriketten met zeer veel tevredenheid.
Nu heb ik laatst bij Martijn van Vuurenrook een nieuwe batch besteld met daarbij, om te proberen 10 kilo Flamy kokosbriketten
In vergelijk met de Ecobrasa kokosbriketten vind ik ze niet zo "lekker" !!!
Ze zijn iets groter en doen er dus iets langer over om "op te starten".
Ook de as die overbleef was meer dan met de Ecobrasa's.
Zijn er medeleden die dit ook herkennen??

Greetz Marco
 
Mike v R zei:
Ik vind het precies andersom
Marco,
Ik ondersteun hier de mening van Mike 200%.
Ik heb nog zo'n 80 kg ecobrasa liggen, maar ik grijp altijd naar de flamy's.
Van de flamy's gaan ca 20 stuks wit gegloeid uit de starter in de WSM en dan gaan met die banaan voor mooie low and slow sessies.
Afgelopen weekend een test gedaan in de WSM i.v.m. de Heatermeter, de lading (in dit geval wel wat meer dan 22 briketjes) hield het meer dan 24u uit.
En de asresten waren minimaal.
Zodra in april in Belgi? de flamy's bij Colruyt weer op voorraad zijn haal ik weer de nodige dozen!
Echt aan te bevelen wat mij betreft.
 
Ik ga ook voor de flamy's maar dat lijkt me logisch ;)

maar ik vind het terecht ook een beter product dan ecobrasa.
 
Vindt zelf het verschil niet noemenswaardig.

Beide briketten branden lang, geven veel hitte af en geven relatief weinig as in vergelijking tot houtskool briketten en sommige kokosbriketten.

Wel blijven de flamy briketten soms hun vorm houden nadat ze uitgebrand zijn maar als je er tegen aan drukt vallen ze gewoon uiteen.
 
Ik gebruik ook beide merken en vind ze beide prima. Het is een beetje neuzelen op de vierkantie millimeter met die brokjes als je naar de verschillen moet zoeken. Het grote verschil zie je pas als je er per ongeluk niet genoeg van in huis hebt en bent aangewezen op een zakje briketten van de supermarkt. Snel op, niet al te heet en kilo's as. Vreselijk.
 
Vandaag, een doos van 10 kilo (Flamy) gehaald in Vreeswijk Nieuwegein bij Slagerij Post, 19,95 euro.

Waarom helemaal  naar Belgie / Colruyt Redfox?

 
Dat is een makkelijke die ik zelfs simpel kan beantwoorden;  prijs :)
 
Daar ben je voor een goed 14 euro klaar :), denk ook dat Geert eerder in Belgie is dan in Nieuwegein.
 
Hahaha... duidelijk...

Gelukkig ken ik een vertegenwoordiger uit Belgi? die elke week langs komt, op mijn werk.
Dus drie pakken kopen vierde voor niks... (y)

Maar Colruyt verkoopt ze alleen seizoenen gebonden volgens mij...
 
Frits zei:
Daar ben je voor een goed 14 euro klaar :), denk ook dat Geert eerder in Belgie is dan in Nieuwegein.
Frits, je reactie is in de "bull's eye" !  :D

p.s. scherper inkopen dan bij Colruyt bij 3 dozen ? 10 kg? Wie het weet mag het zeggen!
(Ik denk dat het aardig rustig blijft)
 
Terug
Bovenaan Onderaan