BasBQ
Beef en Steak

First Time Pulled Pork op WGA

Frietmeister

Tondelzoeker
Berichten
15
Hallo iedereen,

Hierbij een verslag legging van mijn eerste keer Pulled Pork:
Procureur besteld bij Slagerij Aalvink Vleesspecialiteiten, Vuur en Rook Coco Cubes AA 10kilo By Dammers besteld vlot en snel binnen.
Gestart met het recept zoals staat wedstrijd PP.



Ge?njecteerd met de beschreven injectie mix alleen door persoonlijke voorkeuren worchester vervangen door ketjap.



In de Rub gezet, nacht laten rusten in de koeling.
Zaterdagochtend gestart om 06:30 en WGA was op temp om 07:00 via de snake methode, hierna als een waakhond bij de WGA gebleven.
Iedereen in huis wilde even kijken, nou nee dus.
temperatuur rond de 110/115 ?C kunnen houden en om 12:30 de deksel gelicht en kern gemeten deze was op 76 ?C.

Hierna de glaze opgebracht met als bbq saus Black Jack smokey bbq van remia.



Na ruim twee uur van de WGA gehaald en in alu gepakt temp op laten lopen naar 86?C en daarna een nieuw folie jasje gegeven en laten rusten.
Eind saus gemaakt met als basis eigen gemaakte knoflook saus en de worchester weer vervangen door ketjap.
Au bain marie warm gehouden en samen met een op de bbq(Boretti) opgewarmde wrap geserveerd met augurk zoals de tip vermeldt.
Helaas door de drukte vergeten een foto te maken, maar wat een geweldige reactie van iedereen die er was(27 personen).
Bedankt voor de goed omschreven tips, recepten en adviezen.
Smaak goed te pakken nu ligt er een pork rib roast klaar voor aan het spit.

O'ja die Coco Cubes AA 10kilo By Dammers zijn geweldig, was vergeten om de WGA af te sluiten.
Om 22:00 gekeken resultaat:


Groet,
Ed.


 
Ziet er goed uit! Mijn PP ligt nu ook op de egg
 
Mooi hoor
 
Ik wilde vragen hoe je ervaring was met de 'dammers', maar het antwoord is al gegeven. Klinkt goed.
 
Dat ziet er goed uit!
 
lekker hoor, heb je ook nog een foto dat je hem gepulled hebt?
 
Sorry Leo, dat ben ik simpel weg vergeten.
Ik had speciaal bear Claws gekocht en dat pullen ging echt geweldig.
Maar met Al die hongerige wolven om heen en hij smaakte echt geweldig.
Maar er komt snel een vervolg, en dan zal ik het fotootje gepuled toevoegen.
 
Gaaf man, op een WGA. Moet wel erg lekker zijn geweest.
 
ziet er erg lekker uit .

 
Kijk, ben ik blij dat ik toch een stuk(je) procureur besteld heb om het eens op de W47 te maken..... want dit ziet er goed uit !
 
-Danny- zei:
Knap hoor pp op de wga, hoe heeft je temperatuur het gehouden.

De temp bleef erg stabiel, voor schuif dicht van de WGA achter schuif vol open en linker top schuif dicht en de rechte top schuif pinkie groot open.
Gemeten top temp 123 graden, WGA stond wel beschut uit de wind.
Misschien heeft het wel mee gespeelt dat er weinig ruimte over bleef in de WGA, hij zat tot de deksel vol er zat namelijk RUB op de deksel.
De Brikketen waren echt super en dankzij de goede uitleg op het genootschap over hoe low & slow te gaan is het gelukt.

Iedereen bedankt voor de reacties.
 
Een knappe prestatie :) op je WGA.
Toch nog even een vraagje.
Hoe zwaar was je procureur?
 
Hans zei:
Een knappe prestatie :) op je WGA.
Toch nog even een vraagje.
Hoe zwaar was je procureur?

Besteld bij Aalvink 3 kg, nog wat botvlies verwijderd en de nekpees stuk uitgevliesd dus zal wel 2,9 kg zijn.
 
Frietmeister zei:
Hans zei:
Een knappe prestatie :) op je WGA.
Toch nog even een vraagje.
Hoe zwaar was je procureur?

Besteld bij Aalvink 3 kg, nog wat botvlies verwijderd en de nekpees stuk uitgevliesd dus zal wel 2,9 kg zijn.


Paste precies. :D !
 
Terug
Bovenaan Onderaan