BasBQ
Beef en Steak

First time pulled porc

 

Brother82

Tondelzoeker
Berichten
22
Afgelopen zaterdag had ik een feestje en ik dacht laat ik als snack pulled porc maken. Ik wilde het al een tijdje doen en dit leek me een uitgelezen mogelijkheid om het te gaan doen. Ik wilde de pulled porc zo rond tien uur klaar hebben, dus ben ik rond 13 uur begonnen met de bbq op temperatuur te krijgen. Aangezien dat dit de eerste keer was dat ik EcoBrasa gebruikte moest ik even uitvinden welke hoeveelheid welke temperatuur zou genereren.

Mijn kale procereur van 2,5kg:
2rg2ves.jpg


Vorige week had ik Noskos zijn bijdrage over pulled porc uitgebreid gelezen en mijn recept ook gebaseerd op de zijne. Ik had een iets andere variant, want zowel de Jumbo, Poiesz en de Appie hadden geen appelazijn meer. Ook voor de rub heb ik andere ingredi?nten gebruikt. Heb voor deze pulled porc mijn rub gemaakt gebaseerd op Noskos zijn recept en op een recept uit ??n van de bbq-boeken die ik heb.

Rub toegespast en geinjecteerd met appelsap e.d.
24ecb5x.jpg


Klaar voor de start:
8wbg20.jpg


Na 5 uur de glaze erop gedaan, de kerntemperatuur zat toen op 72 graden. Niet slecht, vond ik zelf. Na iets meer dan 8 uur was de kerntemperatuur van 88 graden bereikt:
2hn9j09.jpg


Het eindresultaat voor het rusten van de procereur:
2gtygki.jpg


En het lekkerste gedeelte, alvast proeven en het klaarmaken van de pulled porc:
1z318pv.jpg


De pulled porc was een groot succes op het feestje!

 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Top. Feli met knorrie!
 
Lekkah!

Gefeliciteerd met je knor!
 
Heerlijk en gefeliciteerd met je knor!
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je knor  :)
 
Ik zit zelf met een zelfde formaat stuk vlees. Hoe groot is jouw Q? Dan heb ik een idee dat het bij mij ook gaat passen (of niet...)
 
RV zei:
Ik zit zelf met een zelfde formaat stuk vlees. Hoe groot is jouw Q? Dan heb ik een idee dat het bij mij ook gaat passen (of niet...)

Mijn WSM is 47cm. Daar paste deze mooi op!
 
Top! Gefeli met je knor!
 
Lekker. Mooie bark ook. Gefeliciteerd met je knor.
 
Heerlijke bark. Gefeliciteerd met je stickertje :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan