BasBQ
Beef en Steak

firebox gebarsten... na 3 sessies

pinoamigo

Vuurmaker
Berichten
76
Dag iedereen,

Ik vroeg mij af of na 3 sessies BBQ'en (2x 200? en 1 keer 400?)  het normaal is dat de firebox van mijn kamado in 4 stukken is gebarsten en ik 4 doffe knallen hoorde...

Vandaag dus tijdens het leeg maken van de firebox gezien dat hij rondom barsten vertoont, en dit na 3 keer gebruiken. Nu lees ik op het internet dat ook de green egg hier last van heeft, grilldome,... enz... kamado joe dus ook heb ik mogen ondervinden. Intussen heb ik een mailtje gestuurd naar gaswinkel.nl, waar ik de kamado kocht ivm de garantie ( zou ook 20 jaar moeten zijn bij KJ).

Zijn er zaken die ik kan doen om dit te voorkomen in de toekomst?
 
Ik lees eigenlijk nooit meer dat de firebox van een BGE of ??n van de andere merken zomaar kapot gaat. Bij BGE zit er ook een soort zaagsnede in dat deel zodat e.e.a. kan uitzetten als het warm is zonder dat er heel veel spanning op komt te staan. En dat hebben ze vast niet voor niets gedaan.
 
dat klinkt niet goed  :-O,  sterkte
 
Die zaagsnede zit er bij mij ook. Misschien dat het te maken met de omvang van de firebox, die komt overeen met die van een bge xl, 61cm diameter dus. De barsten vertrekken telkens van de luchtgaten naar boven of beneden toe. Misschien komt hij te snel op temperatuur. Nuja eerst horen wat de leverancier zegt, ik heb alle vertrouwen in de service van gaswinkel.nl
 
Toppers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan