BasBQ
Beef en Steak

Fire-Up Houtskool

 

Paladin

Sprokkelaar
Berichten
33
Allen,

Ik zag dat ze op dit moment bij de Karwei en Gamma op alle houtskool en briketten 2+1 gratis hadden, nu heeft Karwei Fire-Up houtskool voor 12 euro de 10kg (dus 30 kg voor 24 euro)
Hoe is deze houtskool, (voor in een kamado) beetje ok? Gezien Peko ook van Fire-Up is zou je denken dat het wel goed zit, maar voordat ik een inkoop ga doen, toch maar even checken bij de experts :)

 
Dit is een mooie aanbieding.
Heb geen ervaring met fire-up, gebruik zelf de peko houtskool. Op de site van fire-up staat een overzicht foto van al hun producten en daar is de peko zak van 10kg een stuk groter dan de 10kg zak van fire-up. Hier moeten wel kleinere stukken in zitten.

Heeft iemand deze ook in de praktijk gebruikt?
 
Heb zelf ooit 1 keer die fire-up gekocht en er geen goede ervaringen mee gehad
Heel veel as en geen lange brandtijd

Ik blijf altijd voor de kokos gaan zijn wel duurder maar branden veel langer en geven minder zooi
 
dit gaat toch over houtskool , niet de briketten
 
RvdB zei:
Dit is een mooie aanbieding.
Heb geen ervaring met fire-up, gebruik zelf de peko houtskool. Op de site van fire-up staat een overzicht foto van al hun producten en daar is de peko zak van 10kg een stuk groter dan de 10kg zak van fire-up. Hier moeten wel kleinere stukken in zitten.

Heeft iemand deze ook in de praktijk gebruikt?

Peko is van Fire Up en heet tegenwoordig Fire Up Professional GRILL Houtskool
vanmiddag 4 zakken bij de Hanos gehaald, zitten nog steeds in dezelfde oogverblindende gele zakken van 10 kg.
1 zak open gemaakt en het zijn grote stukken, zoals vanouds
 
Ik gebruik het ook in de Pro q excel en in de master touch. Ik vind het geen slechte houtskool. Wel meer kleinere stukken dan de gele zakken. Ik heb zelf ook 30 kilo gehaald.
 
Links de gele zak Peko, oude verpakking

collage-test.jpg




Hieronder de nieuwe verpakking

914292565939b1392ed56cabea6c8be7_Fire-up-packshot-Grill-Houtskool-10kg-1800x1200-748-448-c.gif


bron: http://fire-up.nl/nl/
 
Ik had 3 zakjes gekocht tijdens de aanbieding van Karwei, van fireup en opzich moet ik zeggen dat de stukken netjes zijn, geen black ranch formaat maar iig stuk forser dan wat ik in mijn weber zak had, en het brande netjes, eenvoudig aan te steken en hield mijn primo op prima temp gedurende een uurtje of 6 (toen ongeveer 1/3 de van de box verbruikt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan