BasBQ
Beef en Steak

Filous on tour : Tennessee

 
 
 

Kurre

Stoker
Berichten
454
Hoi,

het is veeeeeel te lang geleden dat ik hier nog eens wat gepost heb. :-S
Bij deze dus.

We zitten momenteel met ons BBQ Team De Filous in de USA, meer bepaald in Mulberry, Tennessee.
Byron Chism van Butt Rub, bekend van de rub en zijn BBQ Team, nodigde ons uit toen hij op onze wedstrijd in Hasselt was.
Hij wou ons laten zien wat KCBS wedstrijd BBQ juist inhoudt en ons een opleiding geven die we daarna in de praktijk konden omzetten tijdens een wedstrijd in de USA.

We hebben even getwijfeld... heel even maar.
En toen hebben we onze tickets geboekt.  :)

Ondertussen hebben we er 5 dagen Tennessee opzitten op wat Byron "The Butt Ranch" noemt. Het is een stuk land waarop hij een huis, een BBQ schuur, een traditionele southern brick pit, een cabin en 2 RV plaatsen bouwde ondertussen. Hij wil hier een soort BBQ theme park uitbouwen voor internationale teams die in de USA komen meedoen aan wedstrijden. Miss Piggy's en Flaming Pig gingen ons al voor bvb... En geloof me, het is hier gewoon geweldig ! Als hij jouw team ooit uitnodigt naar hier, twijfel dan niet want dit is een kans die je maar ??n keer in je leven krijgt !

We zitten hier op een goede 20min rijden van Lynchburg, bekend van de Jack Daniels Distillery en van "The Jack" natuurlijk.
En daar moet je dan wel eens even een bezoekje brengen.





We zijn hier ook gaan kijken naar een "community center", bij ons in Vlaanderen noemen we dat een parochiezaal, en die hebben hier bijna allemaal hun eigen "brick bbq pit". Een traditionele bbq die gestookt wordt op hout en waarop ze in dit bewuste exemplaar bvb 700 kippen tegelijk gaan klaarmaken komen weekend. Echt leuk om deze roots van de low & slow BBQ eens te zien !







Byron had een feestje georganiseerd en iemand laten komen om kippen klaar te maken op zijn brick pit. En dat was geweldig lekkere BBQ !
Samen met "brunswick stew", wat ABT's die iemand meehad, potato salad en baked beans die bijna de hele namiddag opgestaan hadden was dat een smakelijke verrassing !









Maar we zijn hier natuurlijk ook om te leren ! En we hebben alle KCBS categorie?n doorlopen : ribs, pork, brisket en chicken. Byron liet ons alles doen zoals we het gewoon waren en daarna werd alles besproken met hem en zijn vriend Dave, Master CBJ #396. Als iets echt niet juist zat, moesten we dat de dag erna opnieuw maken met hun opmerkingen in gedachten en werd het opnieuw besproken. Dat was bijzonder leerrijk !



















Vandaag hebben we alle inkopen gedaan voor de wedstrijd, want morgenvroeg vertrekken we naar Springfield, Kentucky voor de Jim Beam BBQ Classic. Er zijn 45 teams en ??n buitenlands team  :D Ik weet niet of we daar nog veel Wifi gaan hebben, maar als het er is, post ik in "Wedstrijd BBQ" het relaas van onze wedstrijd. Er zijn ook nog meer foto's op de Facebook pagina van de Filous.

En dan nu een biertje en verder genieten van de dag !





 
wat een prachtige reportage en een mooi avontuur. en dan de gastvrijheid die jullie daar hebben. Helemaal geweldig. Geniet van jullie wedstrijd  :)
 
Ik ben helemaal niet jaloers hoor. Nee echt niet!  Wat een fantastische reis moet dit zijn zeg! Veel plezier nog en ik kijk uit meer plaatjes!
 
Super mooi verslag Wim. Heel veel succes van het weekend!!!
Wel blits dat jullie Uncle Jesse van de Dukes of Hazzard
ontmoet hebben
azuny6ug.jpg
 
Leuk verhaal. Zalig om daar zo bezig te zijn bij de roots van de BBQ!
 
Tof reisverslag! Geniet van de tijd daar en van de wedstrijd. Kijk al uit naar verdere berichtgeving.
 
Wauw, dat ziet er prachtig uit daar, was graag met jullie mee gekomen naar de andere kant van de grote plas :p

Toch maar eens een bbqteam opstarten dat ik ook daar heen kan  :D B-)
 
In 1 woord: Geweldig!!!
 
Ik volg alles ook op Facebook, heerlijke reis maken jullie zeg! Geniet er lekker van.
 
Wat een super ervaring!! Geniet van alles wat er op jullie afkomt!
En hier mss stiekem een heel kleine beetje dromen van wat de toekomst brengt....  ;)
 
GEWELDIG mannen  B-) B-) B-)

Fantastisch om te lezen.
Geniet erv zo veel mogelijk van (maar goed, dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen h?  :D )

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan