BasBQ
Beef en Steak

FF voorstellen.

G

Ger

Gast
Ha mede liefhebbers,

Ik ben Ger en samen met mijn vrouw Sylvia wonend in omgeving Utrecht in Maarssenbroek, en al enige jaren verslingerd aan mijn Weber 57 cm Gold.

BBQ-en doe ik het hele jaar door (zeker 2x per week), en sinds afgelopen jaar kan het ook zelf als het plenst van de regen, omdat we een elektrisch terrasdak tussen de twee uitbouwen van de buren hebben gemonteerd. Heerlijk beschut met een (weliswaar elektrische) heater en dan toch heerlijk kunnen genieten van de BBQ gerechten en heerlijke wijntjes.

Eerst de bekende Hibachi gehad, diverse mislukte projecten met open vuur BBQ's, waaronder een tweetal chimney Barbecooks en nu mijn drie Webers: een 57 cm Gold uitvoering, een  Weber - Go - Anywhere (overgehouden uit ons caravan-tijdperk) en sinds kerst (Kadootje voor mezelf ;-) ) een Weber performer. Helemaal top!

Regelmatig geven we buurt BBQ-'s en de laatste keer op de enige mooi dag in begin september een 32" Smoker gehuurd. Wereld-ding, was alleen bijna niet heet te stoken . Toen hebben we voor c.a. 40 man een heerlijke scharrelvlees BBQ gehouden. Natuurlijk ook wat verse zalm en heilbot warm gerookt.
Klapstuk was een opgebonden varkensmiddel van 4 Kg met zwoerd eromheen die was gevuld met Toscaanse kruiden, venkel en Pancetta.

IK hoop ook hier veel nieuwe idee?n op te kunnen doen en veel bij te leren.

Groetjes

Ger
 
hoi Ger,

Dat klinkt welbelovend, welkom hier op het genootschap
 
Hoi Ger,

Mooie intro! Welkom bij het Genootschap!
 
Ger welkom bij het BBQ Genootschap. Mooie selectie barbecues, die smoker moet ook niet erg heet worden, rond de 107 graden is het beste.
 
Frits zei:
Ger welkom bij het BBQ Genootschap. Mooie selectie barbecues, die smoker moet ook niet erg heet worden, rond de 107 graden is het beste.

Ah, dat verklaart veel. Ik wilde een stuk zwoerd om de varkensmiddel lekker krokant krijgen, maar dat was niet te doen op de zware jongen ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan