BasBQ
Beef en Steak

Fatty, McPeet potatoes en venkel

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Vandaag de todo lijst bekeken en een Fatty gemaakt. Vanochtend van zoonlief een leuk BBQ boek gehad, en daaruit recept van venkel gemaakt. En ook een 2e poging gedaan om de McPeet potatoes nog beter te krijgen.
Gehakt uitgerold op een stuk huishoudfolie, bestrooid met BBQguru rub, belegd met 3 plakken cervelaat, gesneden stukjes puntparika, 3 zacht gekookte eieren en geraspte parmezaanse kaas. Vervolgens nog wat zout en peper. Hele spul strak opgerold en 1 uur in de koelkast gelegd. Ondertussen vlechtwerk van ontbijtspek gemaakt en na 1 uur de rol gehakt op het ontbijtspek gelegd. Daarna alles weer strak opgerold en nog een uur in de koelkast gelegd.
3 aardappels 8 minuten gestoomd, daarna ingesneden. 1 aardappel heel dun ingesneden (dus niet gekookt). Ingesmeerd met geklaarde boter. En om de binnenzijde beter te laten garen cocktailprikkers gebruikt om de aardappel te spreiden B-)
Cederhouten rookplank verhit, na 5 minuten de Fatty erop gelegd en indirect laten garen. In mijn planning was ik uitgegaan van circa 3 uur, maar na een kleine 2 uur had de fatty al een temperatuur van 70 gr. Terwijl de aardappels in de Q mochten blijven de fatty in de over gelegd (op 70 gr). Uiteindelijk heeft de fatty nog ruim een uur in de over gelegen. Intussen venkel in 5 mm dikke plakken gesneden en in marinade van olie, honing, citroensap, bruinesuiker en komijn gelegd. Q hoog opgestookt, venkel en mais gegrild. Laatste 5 minuten ook de fatty gegrild zodat ook de onderkant knapperig werd. Uiteindelijk heeft de fFtty meer dan 3 uur op de Q cq in de oven gelegen, groot was mijn verbazing toen na het aansnijden het eigeel nog steeds zacht was. Spek heerlijk krokant, ei-tje in de Fatty vonden we heerlijk. Zoonlief vond zelfs de gegrilde venkel heerlijk. De 3 aardappels die waren gekookt waren heerlijk, de dun ingesneden aardappel was na 1,5 uur nog steeds niet gaar. Voorkoken is dus een must (bedankt Ceriel voor de tip)



Waar cocktailprikkers al niet goed voor zijn :D

Terwijl de Fatty in de oven ligt groente grillen

Gegrilde venkel

Fatty aan de onderzijde ook nog even grillen

Ziet er mooi uit



Na ruim 3 uur verwarmen is het eigeel nog steeds zacht

Als toetje nog wat gegrilde ananas
 
herlijke maaltijd, mooi dat het ei nog "loopt" nadat je hem hebt open gesneden
 
Hellraiser potatoes ook een mooie naam :D
 
Nice hoor! Die Fatty met ei en de McPeet potatoes komen hier hoog op de TODO,
 
Lin zei:
Nice hoor! Die Fatty met ei en de McPeet potatoes komen hier hoog op de TODO,
Ik ben heel benieuwd hoe de McPeet potatoes uit je Egg komen. Zou zomaar eens kunnen zijn dat het op een Egg beter gaat als op mijn Summit (?n als dat toch eens waar mocht zijn......, meteen een goede reden om ook een Egg/Primo aan te schaffen :D)
 
Nice running egg! Mooi om te horen dat het voorkoken van de piepers een gunstig effect heeft gehad.
 
McPeet zei:
Lin zei:
Nice hoor! Die Fatty met ei en de McPeet potatoes komen hier hoog op de TODO,
Ik ben heel benieuwd hoe de McPeet potatoes uit je Egg komen. Zou zomaar eens kunnen zijn dat het op een Egg beter gaat als op mijn Summit (?n als dat toch eens waar mocht zijn......, meteen een goede reden om ook een Egg/Primo aan te schaffen :D)

Ik ga ze zsm voor je proberen en dan post ik ze oke? Die van jou zien er trouwens al wel prima uit hoor!
 
WoW!!!
Dat ziet er heel erg goed uit!!
Hoeveel gehakt heb je hiervoor nodig eigenlijk?
Wil hem zeker eens gaan maken.
 
Ridevi71 zei:
WoW!!!
Dat ziet er heel erg goed uit!!
Hoeveel gehakt heb je hiervoor nodig eigenlijk?
Wil hem zeker eens gaan maken.
Ik heb ruim 5 ons gebruikt voor 3 personen, en er is nog een stukje over.
 
Lin zei:
McPeet zei:
Lin zei:
Nice hoor! Die Fatty met ei en de McPeet potatoes komen hier hoog op de TODO,
Ik ben heel benieuwd hoe de McPeet potatoes uit je Egg komen. Zou zomaar eens kunnen zijn dat het op een Egg beter gaat als op mijn Summit (?n als dat toch eens waar mocht zijn......, meteen een goede reden om ook een Egg/Primo aan te schaffen :D)

Ik ga ze zsm voor je proberen en dan post ik ze oke? Die van jou zien er trouwens al wel prima uit hoor!

Belofte maakt schuld!

Vandaag gemaakt enze waren heerlijk! Ik had ze alleen iets te lang gekookt dus gingen ze niet mooi uit elkaar... Maar smaak was top! Thanx voor het leuke idee!

1231lx4.jpg


29linvb.jpg

 
Lin zei:
Lin zei:
McPeet zei:
Lin zei:
Nice hoor! Die Fatty met ei en de McPeet potatoes komen hier hoog op de TODO,
Ik ben heel benieuwd hoe de McPeet potatoes uit je Egg komen. Zou zomaar eens kunnen zijn dat het op een Egg beter gaat als op mijn Summit (?n als dat toch eens waar mocht zijn......, meteen een goede reden om ook een Egg/Primo aan te schaffen :D)

Ik ga ze zsm voor je proberen en dan post ik ze oke? Die van jou zien er trouwens al wel prima uit hoor!

Belofte maakt schuld!

Vandaag gemaakt enze waren heerlijk! Ik had ze alleen iets te lang gekookt dus gingen ze niet mooi uit elkaar... Maar smaak was top! Thanx voor het leuke idee!
Ze zien er erg lekker uit. Hoe lag heb je ze gekookt en hoelang op het ei (en met welke temp)?
 
Te lang gekookt  :p      Ik denk ongeveer 12 minuten. En toen een uurtje op 160 graden.
Ze waren heerlijk! Ik heb er bacon tussen gedaan en de laatste 10 minuten een stukje kruidenboter erop.
 
Het kwijl loopt me tappelings uit de bek (excusez les mots). Ziet er ook nog prachtig uit ook. Dit ga ik een dezer dagen dan ook schaamteloos kopi?ren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan