BasBQ
Beef en Steak

Fatty gevuld met zuurkool

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Vandaag een Fatty gevuld met zuurkool gemaakt.
Gehakt op smaak gebracht met pezo en BBQ Guru rub. Zuurkool goed uitgeknepen. Vervolgens vlechtwerk van ontbijtspek gemaakt, gehakt uitgerold en voorzien van zuurkool. Op de zuurkool wat eigen gemaakte BBQ saus gedaan. Ondertussen Q aangestoken met wat appelhout in de smokerbox. Fatty op cedarhoutenplankje gelegd en indirect o de Q gelegd. Q had een temp van 190C. Fatty heeft er 80 min op gelegen. Spek was lekker krokant. Om de maaltijd compleet te maken nog wat frites uit de .v.. gemaakt ?n Flower Sprouts. Die laatste even gestoomd en vervolgens op hoog vuur gebakken en overgoten met olijfolie en granaatappelmelasse. We hebben weer heerlijk gegeten

Vlechtwerkje

Gehakt, zuurkool en BBQ saus

Op het plankje

Bijna klaar

Lekker krokant


We hebben weer heerlijk gegeten
Bedankt weer voor het kijken 
 
Is het voordeel hiervan dat je de zuurkool dan niet proeft?  :D
 
Zier er heerlijk uit. Zuurkool is nou niet echt iets waarvoor je me wakker kunt maken maar deze gaan we proberen.
 
DAT ziet er goed uit  :p :p :p
 
Lijkt mij geweldig lekker... alleen mijn wederhelft houdt hier absoluut niet van (zuurkool)  :(
 
Ziet er echt super lekker uit!  :D
 
Nooit aan gedacht om er zuurkool in te doen. Ik zet hem op mijn To-Do list.
 
Lin zei:
Is het voordeel hiervan dat je de zuurkool dan niet proeft?  :D

Maccie zei:
Zier er heerlijk uit. Zuurkool is nou niet echt iets waarvoor je me wakker kunt maken maar deze gaan we proberen.

kolenstoker zei:
Lijkt mij geweldig lekker... alleen mijn wederhelft houdt hier absoluut niet van (zuurkool)  :(
Tip voor niet zuurkool eters:
Knijp de zuurkool goed uit, meng het met een beetje appelstroop (even warm maken) en voila heerlijke zuurkool die niet meer "zuur" is.
 
McPeet zei:
Lin zei:
Is het voordeel hiervan dat je de zuurkool dan niet proeft?  :D

Maccie zei:
Zier er heerlijk uit. Zuurkool is nou niet echt iets waarvoor je me wakker kunt maken maar deze gaan we proberen.

kolenstoker zei:
Lijkt mij geweldig lekker... alleen mijn wederhelft houdt hier absoluut niet van (zuurkool)  :(
Tip voor niet zuurkool eters:
Knijp de zuurkool goed uit, meng het met een beetje appelstroop (even warm maken) en voila heerlijke zuurkool die niet meer "zuur" is.


Bedankt voor de tip.
 
mooi hoor, ziet er lekker uit
 
McPeet zei:
Lin zei:
Is het voordeel hiervan dat je de zuurkool dan niet proeft?  :D

Maccie zei:
Zier er heerlijk uit. Zuurkool is nou niet echt iets waarvoor je me wakker kunt maken maar deze gaan we proberen.

kolenstoker zei:
Lijkt mij geweldig lekker... alleen mijn wederhelft houdt hier absoluut niet van (zuurkool)  :(
Tip voor niet zuurkool eters:
Knijp de zuurkool goed uit, meng het met een beetje appelstroop (even warm maken) en voila heerlijke zuurkool die niet meer "zuur" is.


Kijk!! Daar hebben we iets aan. Dat gaat op de TODO!
 
Wat een leuk idee / recept! Deze ga ik zeker onthouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan