BasBQ
Beef en Steak

Fantastische Zwolsche stoof van Jonnie Boer

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.096
Vorige week een stoof gemaakt met een kruidenmengsel van Jonnie Boer (3 sterren chef van restaurant de Librije), Zwolsche Stoof.
Alle kruiden die ik van hem heb geprobeerd zijn stuk voor stuk toppers met heel veel finesse.
Chef's gehaktbal, Garam Masala, Chinees 5 kruidenpoeder zijn de andere kruiden die ik hier heb staan en er zullen er nog veel volgen.
Bijkomend voordeel, er zit geen zout in de kruiden, je betaalt dus puur voor kruiden en niet voor een duur potje zout.
De Zwolsche Stoof is helaas niet in alle supermarkten te verkrijgen, die moet je bestellen bij de Librije, de webshop van de Chef himself.
Op de website van Euroma staat een recept die wij een ietsje hebben aangepast.
Rode wijn vervangen voor Madeira, anders lijkt het weer teveel op Boeuf Bouguignon.
Tomatenpuree toegevoegd (de tubes tomatenpuree van Mutti zijn geweldig!), bruine boterhammen om te binden want binden met ontbijtkoek vinden wij in een stoof niet zo erg lekker, overheerst nogal snel.
De runderriblappen eerst flink gekruid met fleur de sel en lampong zwarte peper, en lekker direct flink hoog aangegrild op het BBQ rooster.
en daarna pas in blokjes gesneden, uitjes fruiten met de wortel en de prei de vloeistoffen (runderbouillon, madeira en balsamico azijn) erbij en lekker laten sudderen voor ruim 3 uur op de BBQ bij 130-140 graden Celsius, op het laatst de zilveruitjes toegevoegd en een half uurtje door laten sudderen.
Een dag over laten staan en de volgende dag gegeten met frieten en een frisse gemengde ijsbergsalade.
Echt geweldig, 1 van de lekkerste stoof sinds tijden.

DSC_3220.JPG


DSC_3224.JPG


DSC_3229.JPG


DSC_3233.JPG


DSC_3234.JPG


DSC_3235.JPG


DSC_3238.JPG


DSC_3240.JPG


DSC_3243.JPG


DSC_3247.JPG


DSC_3249.JPG
 
Geweldige kruiden! Mooi gerecht Ewald
 
Lang leve de herfst en de stoofpotte! ziet er heerlijk uit.
 
Daar wordt de inwendige mens blij van!

Lekker gerechtje heb je in elkaar gezet Ewald 😋

Ben nu wel benieuwd naar het potje Zwolsche Stoof!
 
Poah raap me maar op zeg.
Ook hier dol op jonnies kruiden, picadillo is ook geweldig.. En inderdaad geen zout! Heerlijk.

Hij gaat op de to do Ewald, de potje kruiden moet dan maar van ver komen
 
Lekker hoor smullen hier ook alle kruiden daarvan voorradig gebruiken het regelmatig 👍🏻😋😋
 
WoW! Dat ziet er echt heel goed uit!

Ook hier groot fan van de kruiden, deze gaat op de ToDo voor aankomende weken
 
Heerlijk ziet dat er uit. Ook is het weer voor dit soort zaken. Staat op de lijst.
 
Kruiden zijn een tijdje nier verkrijgbaar geweest.
Goeie tip dat het daar te bestellen is.
 
 
Heerlijk! Vandaag ook is maken 😋. Vorige keer was hij bij mij vrij nat, hoort dat of heb je nog iets anders gedaan?
 
Dat ik deze zomaar gemist heb. Prachtig Ewald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan