Beef en Steak

Fan controller die passen/bruikbaar zijn op de : WEBER MASTER-TOUCH GBS E-5750 BLACK Ø 57 CM

De Inkbird ISC-027BW is zeker een prima keuze en werkt goed op de Weber Master-Touch — veel mensen gebruiken die combinatie zonder problemen. Je hoeft dus niet te twijfelen aan je bestelling.

De installatie op een Master-Touch is redelijk simpel:

Adapter/aansluiting: De grootste vraag is hoe je de fan-adapter op de ketel bevestigt. Er zijn een paar opties:

• Sommigen gebruiken een van de onderste ventilatieopeningen (de aluminium schuif onderaan) en maken daar een adapter op vast.
  • Je kunt ook een universele adapterplaat kopen (bijvoorbeeld via Aliexpress of 3D-geprint), die precies over de onderste luchtinlaat past.
  • Belangrijk: sluit de andere onderste vents zoveel mogelijk zodat de fan de luchttoevoer kan regelen. De bovenste demper laat je een klein stukje open.

Fooddoft/pit probe: Steek je pit-probe via het deksel of via een probe-clip aan het rooster, en de meat-probe in het vlees.

Alternatieven (mocht je toch willen vergelijken):

• BBQ Guru DigiQ / CyberQ – top kwaliteit maar prijziger.
  • Flame Boss 500 – ook erg goed, wifi.
  • TipTop Temp – mechanisch (zonder stroom), goedkoper alternatief.
  • Inkbird ISC-007 / 027 – beste prijs/kwaliteit, wat jij al hebt.

Kortom: je Inkbird past prima, het draait vooral om een goede adapter op de onderste luchtinlaat en de andere vents dichtdoen. Succes ermee!

@Sophie : heb je een linkje van zo'n universele adapter plaat?
Ik ken alleen de adapter " met het gat in de ketel".

Printen lijkt mij niet kunnen.
De ketel wordt daar terplaatse best heet.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

@Sophie : heb je een linkje van zo'n universele adapter plaat?
Ik ken alleen de adapter " met het gat in de ketel".

Printen lijkt mij niet kunnen.
De ketel wordt daar terplaatse best heet.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Dat was duidelijk een uitkomst van een AI prompt…. Een weber kettle heeft geen luchtshuif zoals een kamado.

En inderdaad, kleine kans dat je 3D print deze hoge temperaturen leuk vind.

Terug
Bovenaan Onderaan