BasBQ
Beef en Steak

Experimenteren, Leuk!!

 
 

Balkongrill

Tondelzoeker
Berichten
16
Net nieuw op dit forum en jongens wat een hoop info! Ik lees me helemaal suf. Zo ook over de brandstof. In mijn onervarenheid had ik zakje Weber houtskool en een klein zakje Weber briketten. Op zich leuk maar een hoop rook en zo op. Daarna las ik eea op het forum. Kokos briketten, dat is moet het zijn. Nu heb ik natuurlijk het mooie verslag van de briketten test gelezen. Maar ondanks die info houd ik er wel van om ook zelf achter het eea te komen en zo bepaalde ervaring op te doen :D B-).

Nu is mijn eerste zakje kokos, een van de Sligro. Bon Fire A-kwaliteit. Op zich leuk maar man wat een walm bij het aansteken. Duurde ook best wel lang vond ik. (aangestoken met Weber parafineblokjes en een Webers starter). Toen de briketten eenmaal aan waren was de rook weg en branden de briketten redelijk heet.

Nu net mijn eerste doosjes Ecobrasa besteld. Ik ben erg benieuwd. Moet goed komen gezien de grote aantallen positieve berichten.

Dank trouwens voor heldere info op dit forum. Wel verslavend... dit allemaal  :D :D :D
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom hier!
Naar mijn mening hangt de juiste brandstof af van wat je gaat maken.
Als je alleen even een hamburgertje maakt is houtskool meer dan voldoende.
Bij een familie BBQ (met gezin of vrienden uurtje of 2 grillen) voldoen briketten prima.
Ga je echt aan de low&slow (brisket, pulled pork en de rest van de waslijst), dan kannje het beste de kokosbriketten gebruiken.
Overigens is dit mijn mening en is veel informatie op het forum relatief, je kan het beste proberen om te kijken wat het beste voor jou is!
 
Welkom.!
 
ecobrasa kun je met korting kopen via het genootschap
 
Dank voor het 2e warme welkom!

@Bidle: Een brikettenstarter heb ik, ik was zo slim om die meteen aan te schaffen. Bleek overigens een starterskit te zijn. Vandaar de Weber briketten.

De burgertjes enzo heb ik gedaan. Voor mij ligt de uitdaging echt in het low&slow. De eerste mislukking heb ik al mogen ervaren. Verkeerde vlees en te veel briketten waardoor een te hoge temperatuur.  Resultaat was gortdroog vlees.  Vallen en opstaan zogezegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan