BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

 
 

Jackass123

Kooltjesharker
Berichten
168
Hallo,

Na jaren vlees te hebben gecremeerd, ben ik me meer gaan verdiepen in het bbqen.  Eten is een passie van me, en ben hier regelmatig mee bezig.
Sinds enige tijd been ik met slow cooking bezig, wat ik ook met de BBQ wil gaan doen. Verder ben ik een liefhebber van spice food, dus mijn andere hobby is het kweken van hete pepersoorten, en het maken van pittige sausen voor bij het vlees. Aangezien ik gemakkelijk ben aangelegd, heb ik aardas in mijn tuin laten aanleggen, voor de BBQ en een 7kW Wokbrander, welke ik gebruik onder een Bogracs, (hongaarse heksenketel :D), voor de stoofschotels.
Ik kom regelmatig in hongarije, waar ik grote stukken hertenbiefstuk mee neem, gerookte hammen en vers gemaakte worsten. De worstenstopper heb al staan, maar nog nooit gebruikt.

Ik beschik op dit moment uit de volgende apparatuur:
Boretti Da Vinci Top
Bradley smoker
en de Bogracs

Ik hop hier een hoop nieuwe technieken te leren
 
Welkom hier!
 
Welkom bij de club. Bradley smoker lijkt mee een hele mooie voor low en slow
 
Welkom jackass,
welkom bij dit edele genootschap,
leuk je passie voor buiten eten te bereiden, de Bogracs heb ik ook meegenomen uit hongarije en vind het een leuke aanvulling.
Mijn broer neemt reelmatig voor mij de echte hongaarse ingredienten mee voor de goulash.

Ik hoop dat je hier een hoop kan opsteken en ook een hoop met ons wilt delen.
 
Welkom Jackass veel plezier hier!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom Jackass
 
Trouwens een bijzondere nickname aangezien Jackass veel te vroeg is overleden.... Wat heeft je deze naam doen kiezen?
 
Hoi Jackass, welkom hier
 
Welkom peper liefhebber,
Ik ben zelf ook dol op pepers, nieuw voor dit jaar een citroen peper, Ghost Pepper (Bhut Jolokia) en een Trinidad Moruga Scorpion. Ik had aal een Spaanse peper en een Habanero.

Wij kunnen vast nog mooie recepten uitwisselen.
 
welkom!
 
Heel leuk al die welkoms reacties,
@ dominique, grote fan van de heren
@ structor, de wokbrander is voor de stoofshotels, ketel hangt er met een ketting boven, dus goed te regelen
@ Aussie, leuk dat je ook pepers kweekt, ik heb dit jaar 20 soorten staan.
 
Jackass123 zei:
Heel leuk al die welkoms reacties,
@ dominique, grote fan van de heren
@ structor, de wokbrander is voor de stoofshotels, ketel hangt er met een ketting boven, dus goed te regelen
@ Aussie, leuk dat je ook pepers kweekt, ik heb dit jaar 20 soorten staan.

Echt waar, nu ben ik bijna even stil :)

He maar uhm pepers kweken vertel eens
 
Hoi en welkom,
Volgens mij zijn wij de enigste hier met een Bradley. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
 
@ Structor,

Wat wil je weten over pepers kweken, gaat prima in Nederland, alleen moet je in Januari al gaan zaaien, dat kunnen ze naar ijsheiligen naar buiten. Van de vruchten kan je lekkere sausen maken, of drogen en dan als flakes in je Rub. Soorten als de Jalapeno kan je vullen, en op de bbq. Ook kan je pepers roken, om een chipotle te maken.
 
@vuurvlieg

De Bradley smoker bevalt mij prima, alleen vind ik het vermogen van het verwarmingselement wat aan de lage kant, het duurt lang voordat de rookkast op temperatuur is. Regelmatig rook ik kipfilet, met een rub van Bradley.
 
Jackass123 zei:
@vuurvlieg

De Bradley smoker bevalt mij prima, alleen vind ik het vermogen van het verwarmingselement wat aan de lage kant, het duurt lang voordat de rookkast op temperatuur is. Regelmatig rook ik kipfilet, met een rub van Bradley.

Ja dat vond ik ook al in het begin. Ik heb een 6 racks Bradley en die heeft hetzelfde verwarmingselement als de 4 racks. Ik heb uiteindelijk het element vervangen door eentje van 900 watt. Het gaat nu een stuk beter. Wil er ook nog een fannetje inbouwen voor een betere warmtespreiding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan