BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

Rox92

Kooltjesharker
Berichten
100
Goedemorgen! Ik ben Thomas uit het mooie Alkmaar. Ik ben altijd al fan geweest van het traditionele bbqen met hamburgers en speklapjes, maar op een dag werd ik wakker en dacht ik laat ik eens spareribs maken. Dus overal informatie gezocht en zo ben ik hier terecht gekomen.
Ik kook op een simpele Weber bbq van 46 cm, maar als ik het echt leuk ga vinden komt er uiteraard een kamado.

Morgen eerst een test zonder vlees om te kijken hoe ik de temperatuur ga bereiken en dan wil ik volgende week de spareribs gaan maken.

Uiteraard zal ik de nodige foto's hier toevoegen als het gelukt is :D
 
Welkom! Hier op het forum kan je misschien nog wat tips vinden om spareribs op een kleinere Weber klaar te maken. Leuke uitdaging!
 
Welkom Thomas!
 
welkom hier
niet testen zonder vlees joh
gooi er gewoon wat ribben op
het lijkt moeilijker dan het is en een schommeling in je temp kan niet zoveel kwaad. ribben kunnen heel wat hebben
je kan ribben low & slow maken, maar ook op de easterwood methode. 2 verschillende bereidingen, 2 verschillende temperaturen
zoek maar eens op hier op het forum. De verschillende wijze van bereiden geeft aan dat je er alle kanten mee op kan en dat temperatuurschommelingen geen probleem zijn.

alleen bij hogere temp is het sneller klaar en wellicht iets meer bite.

Kortom: testen gewoon met vlees. Dan doe je meteen ervaring op
 
Dank voor alle berichten, dat is nog eens een warm welkom :D

welkom hier
niet testen zonder vlees joh
gooi er gewoon wat ribben op
het lijkt moeilijker dan het is en een schommeling in je temp kan niet zoveel kwaad. ribben kunnen heel wat hebben
je kan ribben low & slow maken, maar ook op de easterwood methode. 2 verschillende bereidingen, 2 verschillende temperaturen
zoek maar eens op hier op het forum. De verschillende wijze van bereiden geeft aan dat je er alle kanten mee op kan en dat temperatuurschommelingen geen probleem zijn.

alleen bij hogere temp is het sneller klaar en wellicht iets meer bite.

Kortom: testen gewoon met vlees. Dan doe je meteen ervaring op

Ah helder, dat geeft de burger moed. In mijn omgeving heb ik geen fanatieke bbqers en degene die goed kunnen koken raden het allemaal af :ROFLMAO:
Maar zo te lezen heb je meer marge dan ik dacht.
De Easterwood methode ken ik nog niet, maar ik ga daar zeker naar kijken.
 
Dank voor alle berichten, dat is nog eens een warm welkom :D



Ah helder, dat geeft de burger moed. In mijn omgeving heb ik geen fanatieke bbqers en degene die goed kunnen koken raden het allemaal af :ROFLMAO:
Maar zo te lezen heb je meer marge dan ik dacht.
De Easterwood methode ken ik nog niet, maar ik ga daar zeker naar kijken.

Even voor de duidelijkheid, je moet zelf weten of je dit recept volgt, maar het geeft aan dat er meerdere mogelijkheden zijn, en dat ribben ook hogere temperaturen aan kunnen.
Dus schommelingen in de temperatuur kan geen kwaad bij ribben

Succes met testen
 
Welkom Thomas, en ik zeg ook, gewoon een mooie sttreng ribben erop leggen, dat komt echt wel goed!
 
Vandaag was de dag. Een kleine preview, er volgt nog een post in het low en slow. Maar dit waren de lekkerste spare ribs die wij ooit gegeten hebben :love:
Mijn vrouw vroeg gelijk. En wat word het volgende stuk vlees ?

IMG_20230716_173744.jpg

IMG_20230716_173858.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan